VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dokonalý a nepřehlédnutelný. Takový je Chrysler 300 C

Třebíč - Počátkem padesátých let minulého století začal Chrysler do některých svých modelů montovat motory s hemisférickými spalovacími komorami. Pro laiky postačí zjednodušené vysvětlení, že takový motor má ideálnější „vyplachování" válců a tudíž i větší výkon.

5.7.2014 2
SDÍLEJ:

Milan Číž a jeho Chrysler 300 C.Foto: Jan Kotlík

První z těchto motorů nesl název Firepower (ohnivá síla). Chrysler si díky úspěchu tohoto motoru nechal název HEMI zaregistrovat jako oficiální název. Fenomén s názvem HEMI naplno propukl zejména v letech šedesátých. Kdo tehdy neměl pod kapotou HEMI, vyladěný mnohdy na výkony okolo 400 koní, neměl na tehdy oblíbených nelegálních pouličních závodech žádnou šanci.

Doba pokročila a nejpopulárnější americký motor zažil své těžké chvíle. V sedmdesátých letech po naftové krizi se v USA začaly prodávat dokonce čtyřválce! Když už se zdálo, že osmiválcovým motorům obřích objemů a brutální silou už odzvonilo, stalo se neočekávané. Díky stále se zpřísňujícím limitům emisí a spotřeby paliva vyvinuli výrobci elektronické systémy, které dokázaly motorům spotřebu i emise rapidně snížit. A tak se v devadesátých letech začaly opět objevovat v nabídkách amerických výrobců sportovní vozy se silnými osmiválci.

Historie Chrysleru 300 sahá opět až do padesátých let minulého století. Byl představen v roce 1955 a jeho označení znamenalo, že pod jeho kapotou se skrývá motor HEMI s výkonem 300 koňských sil. Chryslery 300 patřily vždy k nejvýkonnějším a také nejluxusnějším modelům značky. Ne jinak je tomu u dnes představovaného Chrysleru 300 C. Jedná se o zatím poslední generaci „třístovek" a optimisté věří, že nebude tou poslední. „Cečko" nahradilo předchůdce označovaného písmenem „M". Ten měl přední náhon, vycházel z platformy LH a disponoval motorem V6 3,5 l s 260 HP (pro Evropu také 2.7). 300 C se vrátil ke klasickému pohonu kol zadní nápravy a hlavně také k motoru V8 HEMI. Ústupkem trhu je montáž také šestiválcových motorů a bohužel i turbodieselu. Ale nás zajímá náš legendární HEMI. Má samozřejmě osm válců uspořádaných do V a objem 5.7 litrů. Elektronika o které jsme mluvili, dokáže při pohodové jízdě odpojit čtyři válce a z dravé HEMI se stává pohodový úsporný čtyřválec. Samozřejmostí jsou všechny vrcholné technické vymoženosti, bez kterých by se auto téhle třídy dnes již neobešlo. Místo jejich vyjmenovávání, které by jistě zabralo půl stránky, se raději pojďme podělit o dojmy a zážitky ze setkání s Chryslerem 300 C.

Jako v křesle

Třístovku prostě nepřehlédnete. Podobnou karoserii na silnici neuvidíte. Směsice ostrých hran a ladných křivek, vysoké boční linie, nízká okna a především robustní příď s masivní chromovanou maskou! To je recept na výjimečnost v dnešní uniformní směsici automobilů. Návrhářům u Chryslera se podařilo nevídané, už jen při pohledu na tohle auto se vám rozbuší srdce. Ale pojďme usednout a zjistit, jestli se jedná jen o líbivou slupku, nebo se v tomhle díle skrývá i něco víc. Sedadla vepředu a vzadu jsou opravdu plnohodnotná, spousty místa nad hlavou i na zadních sedadlech. Interiér je celkově velice příjemný a to včetně palubní desky a volantu. Ty opravdové divy se však začnou dít po otočení klíčku ve spínací skříňce. V tomto autě se nesluší, aby stará dobrá HEMI zaburácela jako v dobách své největší slávy. Proto se z duálních výfuků ozve velice kultivované staccato. Ovšem uchu odborníka neujde, že se děje něco neobvyklého, tedy neobvyklého na evropské poměry. Téměř 350 koní je připraveno k akci! Let's go! Na voliči automatu kříženého se sekvenční převodovkou navolíme „D" a vyrážíme. Třístovka se chová velice poslušně a okamžitě dokonale padne do ruky. Když zkoušíme manévrovatelnost, zrychlení a brzdy, může se nám klidně zdát, že sedíme doma v křesle u počítače a hrajeme hru. Jeden příklad za všechny. Sešlápnete plynový pedál, ozve se nádherná zvuková kulisa motoru HEMI, rafička rychloměru během pár sekund ukazuje 100 mil za hodinu, ale jinak se vůbec nic neděje. Vám dál připadá, že sedíte doma v křesle a civíte do monitoru. Nic nedrncá, auto poslušně a bezchybně drží stopu a i to zrychlení připomíná spíše hru z Hvězdných válek. Nemůžu si pomoci, ale budu zde hovořit o dokonalém autě. Autě, se kterým se okamžitě skamarádíte. Autě, které udělá vše na co si jen pomyslíte. Chcete si užívat pomalou a pohodovou jízdu, prosím, kochejte se. Zatoužíte okusit brutální sílu HEMI, je vám k službám. Rádi byste auto, které vám dá image jaký nikdo nemá? Pak si kupte Chrysler 300 C HEMI!

Stejně tak to udělal i jeho nynější majitel Milan Číž, který vyměnil svoji šestiválcovou Škodu Superb právě za Chryslera 300 C. Černého amerického krasavce objevil v Praze přes inzerát. Jeho předešlý a zároveň první majitel byl prezidentem kliniky plastické chirurgie. Proto si mohl dopřát to nejlepší. Dle zjištění strávil Chrysler většinu svého života na cestách mezi Prahou a Paříží. Najeté kilometry se tedy neodrazily na opotřebení podvozku a na motoru už vůbec ne. Milanova „třístovka" září novotou a těší se výborné kondici. Podle všeho je oba čeká ještě mnoho a mnoho kilometrů, které si spolu náležitě užijí.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

5.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Zdravotnictví - Zdravotnictví Ostatní odborní pracovníci ve 15 000 Kč Ošetřovatelé a pracovníci v sociálních službách v oblasti pobytové péče PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH - PŘÍMÁ OBSLUŽNÁ PÉČE. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Želetava 90, Pacherův mlýn, , - SOU,SŠ sociálního nebo zdravotního zaměření nebo kurz pracovníka v sociálních službách, - Práce v přímé obslužné péči, - Zkušenosti a praxe v přímé obslužné péči vítána, - Znalost oblasti péče o osoby se zdravotním postižením, - Zodpovědnost, spolehlivost, flexibilita při samostatné i týmové práci, - Dobré komunikační schopnosti, trpělivost, empatie, - Znalost práce na PC, - Pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení, - Řidičský průkaz skupiny B, Zaměstnanecké výhody: 5 týdnů dovolené, zaměstnanecké stravování, možnost čerpání FKSP, , První kontakt e-mailem: mzdova@uspnovesyrovice.cz. Pracoviště: Ústav sociální péče nové syrovice, příspěvková organizace - pracoviště pacherův mlýn, 675 26 Želetava. Informace: Ivana Růžičková, +420 568 408 214. Služby - Služby Ostatní služby 25 000 Kč Pracovníci v pohřebnictví PROVOZNÍ PRACOVNÍK POHŘEBNÍ SLUŽBY. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Do zavedené pohřební služby hledáme provozního pracovníka. , Požadujeme fyzickou zdatnost, bezúhonnost, schopnost a ochotu učit se novým dovednostem - zaškolení provedeme, časovou flexibilitu, 100 % seriózní jednání a vystupování, řidičský průkaz sk. B. , Z důvodu fyzické náročnosti určeno pro muže!!!!, Nástup možný ihned nebo dle dohody., Prvotní kontakt výhradně telefonicky nebo e-mailem za účelem domluvy osobní schůzky.. Pracoviště: Pietas - vysibla s.r.o., Soukenická, č.p. 129, 674 01 Třebíč 1. Informace: Jaroslav Havlena, +420 568 840 404. Řemeslné práce - Řemeslné práce Obkladač 150 Kč Obkladači Obkladač. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 150 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Jaké znalosti a dovednosti byste měli mít:, - praxe v oboru, - ochotu cestovat, - ochotu a zájem pracovat, , Co vám můžeme nabídnout:, - zázemí prosperující společnosti, - odpovídající finanční ohodnocení, - 5 týdnů dovolené. Pracoviště: S.o.k. stavební, s.r.o., Hrotovická-Průmyslová Zóna, č.p. 162, 674 01 Třebíč 1. Informace: Soňa Valerianová, +420 568 838 829. Výroba - Výroba Obsluha strojů 17 160 Kč Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu OPERÁTOR VE VÝROBĚ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17160 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: Požadujeme: aspoň částečná znalost českého jazyka., Nabízíme: příspěvek na stravování, na ubytování, na dopravu, možnost práce přes čas.. Pracoviště: Biol jobs s.r.o. - pracoviště mann + hummel (cz) v.o.s., 675 21 Okříšky. Informace: Attila Varsányi, +420 775 314 309PO-PÁod10:00do16:00hod..

Videosouhrn 18. září 2018

Bikrosová dráha místo odpadků a zloděj, co se s okradeným hádá: videa dne

Dalešická přehrada.

Vodní elektrárna má 40 let. Přát přijede Lucie Bílá a David Koller

Běh městem má rozhýbat mladé i staré. Každý si přijde na své

Hrotovice - Běh městem pořádají v Hrotovicích pravidelně. Snahou pořadatelů je dokázat, že závod není jen závodem vysoce trénovaných sportovců, ale společenskou událostí v duchu zdravého způsobu života, kterého se může účastnit kdokoli.

OBRAZEM: Nej sestřička je z Vysočiny, vítězka si zahraje v seriálu

Vysočina – Nej sestřičkou se letos stala padesátiletá porodní asistentka z novoměstské nemocnice Ivana Lelkesová. Mezi dvanáct finalistů ji porota vybrala z více než pětistovky přihlášených, titul Batist Nej sestřička 2018 získala v sobotu při slavnostním finále soutěže v náchodském divadle. Tam ji přijelo podpořit šestnáct kolegů z gynekologicko-porodnického oddělení i její dva synové.

Opilý narkoman na motockylu a požár v ostravském Albertu: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 17. září 2018.

Třebíč přerušila sérii proher. Proti favorizované Bystřici

Třebíč – Tahle výhra přišla včas. Po dvou vstupních takřka povinných výhrách se HFK zasekl. Prohlubující se krizi potřeboval mladý tým zažehnat, ale proti Bystřici o tom nahlas nemluvili snad ani největší optimisté. Nicméně stalo se, tradiční fotbalový klub aspoň na chvilku dal zapomenout na trudnou současnost.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT