VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dokonalý a nepřehlédnutelný. Takový je Chrysler 300 C

Třebíč - Počátkem padesátých let minulého století začal Chrysler do některých svých modelů montovat motory s hemisférickými spalovacími komorami. Pro laiky postačí zjednodušené vysvětlení, že takový motor má ideálnější „vyplachování" válců a tudíž i větší výkon.

5.7.2014 2
SDÍLEJ:

Milan Číž a jeho Chrysler 300 C.Foto: Jan Kotlík

První z těchto motorů nesl název Firepower (ohnivá síla). Chrysler si díky úspěchu tohoto motoru nechal název HEMI zaregistrovat jako oficiální název. Fenomén s názvem HEMI naplno propukl zejména v letech šedesátých. Kdo tehdy neměl pod kapotou HEMI, vyladěný mnohdy na výkony okolo 400 koní, neměl na tehdy oblíbených nelegálních pouličních závodech žádnou šanci.

Doba pokročila a nejpopulárnější americký motor zažil své těžké chvíle. V sedmdesátých letech po naftové krizi se v USA začaly prodávat dokonce čtyřválce! Když už se zdálo, že osmiválcovým motorům obřích objemů a brutální silou už odzvonilo, stalo se neočekávané. Díky stále se zpřísňujícím limitům emisí a spotřeby paliva vyvinuli výrobci elektronické systémy, které dokázaly motorům spotřebu i emise rapidně snížit. A tak se v devadesátých letech začaly opět objevovat v nabídkách amerických výrobců sportovní vozy se silnými osmiválci.

Historie Chrysleru 300 sahá opět až do padesátých let minulého století. Byl představen v roce 1955 a jeho označení znamenalo, že pod jeho kapotou se skrývá motor HEMI s výkonem 300 koňských sil. Chryslery 300 patřily vždy k nejvýkonnějším a také nejluxusnějším modelům značky. Ne jinak je tomu u dnes představovaného Chrysleru 300 C. Jedná se o zatím poslední generaci „třístovek" a optimisté věří, že nebude tou poslední. „Cečko" nahradilo předchůdce označovaného písmenem „M". Ten měl přední náhon, vycházel z platformy LH a disponoval motorem V6 3,5 l s 260 HP (pro Evropu také 2.7). 300 C se vrátil ke klasickému pohonu kol zadní nápravy a hlavně také k motoru V8 HEMI. Ústupkem trhu je montáž také šestiválcových motorů a bohužel i turbodieselu. Ale nás zajímá náš legendární HEMI. Má samozřejmě osm válců uspořádaných do V a objem 5.7 litrů. Elektronika o které jsme mluvili, dokáže při pohodové jízdě odpojit čtyři válce a z dravé HEMI se stává pohodový úsporný čtyřválec. Samozřejmostí jsou všechny vrcholné technické vymoženosti, bez kterých by se auto téhle třídy dnes již neobešlo. Místo jejich vyjmenovávání, které by jistě zabralo půl stránky, se raději pojďme podělit o dojmy a zážitky ze setkání s Chryslerem 300 C.

Jako v křesle

Třístovku prostě nepřehlédnete. Podobnou karoserii na silnici neuvidíte. Směsice ostrých hran a ladných křivek, vysoké boční linie, nízká okna a především robustní příď s masivní chromovanou maskou! To je recept na výjimečnost v dnešní uniformní směsici automobilů. Návrhářům u Chryslera se podařilo nevídané, už jen při pohledu na tohle auto se vám rozbuší srdce. Ale pojďme usednout a zjistit, jestli se jedná jen o líbivou slupku, nebo se v tomhle díle skrývá i něco víc. Sedadla vepředu a vzadu jsou opravdu plnohodnotná, spousty místa nad hlavou i na zadních sedadlech. Interiér je celkově velice příjemný a to včetně palubní desky a volantu. Ty opravdové divy se však začnou dít po otočení klíčku ve spínací skříňce. V tomto autě se nesluší, aby stará dobrá HEMI zaburácela jako v dobách své největší slávy. Proto se z duálních výfuků ozve velice kultivované staccato. Ovšem uchu odborníka neujde, že se děje něco neobvyklého, tedy neobvyklého na evropské poměry. Téměř 350 koní je připraveno k akci! Let's go! Na voliči automatu kříženého se sekvenční převodovkou navolíme „D" a vyrážíme. Třístovka se chová velice poslušně a okamžitě dokonale padne do ruky. Když zkoušíme manévrovatelnost, zrychlení a brzdy, může se nám klidně zdát, že sedíme doma v křesle u počítače a hrajeme hru. Jeden příklad za všechny. Sešlápnete plynový pedál, ozve se nádherná zvuková kulisa motoru HEMI, rafička rychloměru během pár sekund ukazuje 100 mil za hodinu, ale jinak se vůbec nic neděje. Vám dál připadá, že sedíte doma v křesle a civíte do monitoru. Nic nedrncá, auto poslušně a bezchybně drží stopu a i to zrychlení připomíná spíše hru z Hvězdných válek. Nemůžu si pomoci, ale budu zde hovořit o dokonalém autě. Autě, se kterým se okamžitě skamarádíte. Autě, které udělá vše na co si jen pomyslíte. Chcete si užívat pomalou a pohodovou jízdu, prosím, kochejte se. Zatoužíte okusit brutální sílu HEMI, je vám k službám. Rádi byste auto, které vám dá image jaký nikdo nemá? Pak si kupte Chrysler 300 C HEMI!

Stejně tak to udělal i jeho nynější majitel Milan Číž, který vyměnil svoji šestiválcovou Škodu Superb právě za Chryslera 300 C. Černého amerického krasavce objevil v Praze přes inzerát. Jeho předešlý a zároveň první majitel byl prezidentem kliniky plastické chirurgie. Proto si mohl dopřát to nejlepší. Dle zjištění strávil Chrysler většinu svého života na cestách mezi Prahou a Paříží. Najeté kilometry se tedy neodrazily na opotřebení podvozku a na motoru už vůbec ne. Milanova „třístovka" září novotou a těší se výborné kondici. Podle všeho je oba čeká ještě mnoho a mnoho kilometrů, které si spolu náležitě užijí.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

5.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 20 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČ MKD. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme řidičské oprávnění sk. C+E - řidič MKD nad 12 t., Místo výkonu práce ČR, SR a Rakousko.. Pracoviště: L&l trans s.r.o., M. Horákové, č.p. 850, 675 51 Jaroměřice nad Rokytnou. Informace: Lubomír Novák, +420 603 447 035od8:00do19:00hod..

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Pracovník bezpečnostní agentury 20 500 Kč

Odborní bezpečnostní pracovníci bezpečnostních a detektivních agentur BEZPEČNOSTNÍ PRACOVNÍK. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 20500 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: Požadavky:, -bezúhonnost doloženou výpisem z rejstříku trestů, -osvědčení o profesní způsobilosti "Strážný 68-008-E" (pomůžeme s jeho získáním), -zbrojní průkaz sk. "D", pro jeho získání je min. věk 21 let (pomůžeme s jeho získáním), -schopnost pracovat v noci a v nepřetržitém provozu, , Zaměstnanecké výhody:, -pomoc při získání zbrojního průkazu a úhrada části nákladů spojených s jeho získáním, -pomoc při získání profesní způsobilosti "Strážný" a úhrada nákladů spojených s jeho získáním, -po zapracování stabilizační odměna, -stravenky (100,- Kč / odpracovaná směna), -cafetérie, -měsíční příspěvek na údržbu výstrojních součástek, -možnost individuálního rozvržení pracovní doby, -práci na hlavní pracovní poměr, -možnost osobního růstu a zvyšování odborné kvalifikace, Vhodné pro osoby zdravé i pro osoby zdravotně znevýhodněné.. Pracoviště: G4s secure solutions (cz), a.s. - pracoviště dukovany, o. třebíč, 675 50 Dukovany-elektrárna. Informace: Josef Tesař, +420 724 668 096vprac.dnyod7,00do14,30hod..

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 25 500 Kč

Mechanici a opraváři nákladních automobilů Automechanik osobních a nákladních automobilů, údržbář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25500 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Firma Brabec velkoobchod s. r. o. přijme na HPP automechanika, údržbáře., , Náplň práce:, - opravy a výměny jednotlivých součástí u osobních a nákladních automobilů,, - provádění systematické údržby, záručních oprav a prohlídek,, - údržba budovy., , Požadujeme znalost mechaniky, řidičský průkaz sk. B, manuální zručnost, spolehlivost. Praxe na obdobné pozici výhodou., , Nabízíme placené přesčasy, podnikové slevy, firemní stravování a stravenky (součástí uvedené mzdy).. Pracoviště: Brabec velkoobchod s.r.o., 674 01 Třebíč 1. Informace: Tereza Bačáková, +420 778 719 455.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 82 Kč

Obsluha šicích a vyšívacích strojů ŠIČKA TECHNICKÉ KONFEKCE STROJNÍ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 82 kč, mzda max. 110 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Společnost zabývající se výrobou koberců hledá spolehlivé a učenlivé šičky do 2-směnného provozu(či dle domluvy). Šičky s praxí i brigádně. Po zaučení možnost čerpání bonusového programu, prémie apod. Zázemí stabilní společnosti. Nástup možný ihned.. Pracoviště: Perfect carpets s.r.o., Řípovská, č.p. 968, 674 01 Třebíč 1. Informace: Pavel Kočí, +420 733 134 588.


Zatímco v předešlém dvojutkání play-off s Kyjovem (na snímku) se třebíčským basketbalistům (v bílém) dařilo v obraně i střelecky, to už ve finále proti Žabovřeskám neplatilo. Hráči z Vysočiny prohráli doma o 30 a venku o 33 bodů.

Vyhrál lepší tým, uznal třebíčský kouč Smital

Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina nakoupila osm nových sanitních vozů.
9

Nové sanitky mají zdravotníci ve všech okresech Vysočiny

Zahrada u řeky nabídne záhony k pronájmu

Třebíč - Na třebíčské Zahradě u řeky postavili dobrovolníci čtyři vysoké záhony. Poslouží pro výukové programy škol.

Dvě bábinky zacelily prázdnotu po úmrtí maminky

Třebíč – Jakoby se život zastavil. Prázdnota je to správné slovo. Když paní Marii z Třebíče před časem umřela maminka, dostala se do životní situace, kdy potřebovala nějaké východisko, nový impuls. A našla ho náhodou. I když co je vlastně náhoda? V kostele si mezi vyvěšenými informacemi všimla plakátku, že třebíčská charita hledá dobrovolníky. A ti si můžou vybrat z rozmanitých možností, kde být druhým užiteční.

Kvůli úpravám se do Alternátoru dočasně nedostanou vozíčkáři

Třebíč - V třebíčském Ekotechnickém centru Alternátor momentálně probíhají dílčí stavební práce, kvůli nimž je expozice nepřístupná pro vozíčkáře či rodinám s kočárky. „Vedení Alternátoru se jim tímto velice omlouvá. Expozice by měly být plně zpřístupněny na začátku června,“ oznámil mluvčí Alternátoru Milan Krčmář.

Nový trávník fotbalistům. V Lesonicích se buduje o sto šest

Lesonice – Sokolovna, hasičská zbrojnice, fotbalové hřiště. To jsou tři místa, kde se teď v Lesonicích buduje.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT