Vjezd na Karlovo náměstí zůstane omezený i po dokončení oprav. Neprůjezdná bude totiž Jihlavská brána. „Fungovat bude i nadále parkoviště, a proto bude jedinou možností, jak se na náměstí dostat, vjezd Jejkovskou bránou. Tudy bude možný i výjezd. Jihlavská brána už průjezdná nebude,“ informovala mluvčí třebíčské radnice Irini Martakidisová.

Právě kvůli tomu je nutné upravit i křižovatku, které je Jejkovská brána součástí. „Do budoucnosti tam začne řídit provoz světelné signalizační zařízení. K tomu jsou potřeba jisté stavební úpravy. Jde například o nové dláždění chodníků a podobně. Trochu nám to zvedlo odhadované náklady, které nyní jsou okolo tří a půl milionu korun,“ uvedl starosta města Pavel Pacal. Semafor by pak křižovatku mohl doplnit v únoru roku 2022.

Chodníky totiž osadí nové kostky. „Byl to požadavek památkářů na vydláždění prostoru před poštou. Chtěli speciální kostku, která je poměrně drahá. To nám zvýšilo náklady. Kromě toho tam natáhnou i nové chráničky právě pro světelnou signalizaci,“ komentoval místostarosta města Vladimír Malý

Stavební úpravy začnou od patnáctého července. „Dopravy se stavební práce nijak výrazněji nedotknou, protože vjezd na Karlovo náměstí je až na výjimky uzavřený. Průjezd ale zůstane zachován,“ sdělil Pacal.

close Výkopové práce se přesunuly na spodní stranu, která se uzavřela pro auta. Na horní straně naopak dláždí chodníky a silnici info Zdroj: Deník/Ivana Říhová zoom_in Výkopové práce se přesunuly na spodní stranu, která se uzavřela pro auta. Na horní straně naopak dláždí chodníky a silniciKarlovo náměstí v Třebíči
- s rozlohou 2,2 hektarů patří k největším v republice
- rekonstrukce začala na podzim roku 2020, hotovo má být na podzim 2022
- momentálně jsou dělníci zhruba v polovině
- revitalizace přinese novinky – širší chodníky, kašnu nebo retenční nádrže a podzemní kontejnery
- po skončení prací zůstane náměstí neprůjezdné směrem od Jihlavské brány, jediný vjezd a výjezd bude Jejkovskou bránou

Uzavření Karlova náměstí pro auta však budí u veřejnosti emoce. „Takhle neprostupná nebyla Třebíč ani za husitských válek,“ glosoval Tomáš Kratochvíl. „Do centra je lepší vůbec nejezdit. Je prakticky nemožné tudy projet tak, aby se člověk nezasekl v koloně. Kdo potřebuje jet například ve směru od Vladislavi na Borovinu, je lepší jet na kole nebo přes Jihlavu,“ dodal Jiří Dobrovolný.

Na horní straně začalo dláždění. Nově by měly být chodníky širší. „Vozovka je dál od domů než bývala, přibude tam ještě parkovací pruh směrem k domům a pak chodník. Prostor k té vozovce je mnohem větší,“ popsal změnu rozvržení třebíčský místostarosta Pavel Janata.

Širší prostor poslouží jak pro pohodlnější pohyb chodců, tak i místním podnikatelům. „Například k umístění různých předzahrádek, aby se na náměstí vrátilo více života,“ nastínil starosta Pacal.