Obrázek východní části nové podoby jsme minulý týden zveřejnili na facebookovém profilu Třebíčského deníku. Reakce čtenářů byly různé od spokojených až po naprosto nesouhlasné. Někteří čtenáři také přicházejí s návrhy a konkrétními připomínkami. Tou nejčastější byl nedostatek zeleně. „Lampy bych udělala ve starodávnějším stylu," zněl další z častých požadavků.

Různě vidí lidé automobilovou i hromadnou autobusovou dopravu. Někteří by rádi dostali auta z náměstí pryč úplně, jiní se obávají, že pokud bude málo míst k parkování, lidé přestanou do centra jezdit. „V okolí to chce parkovací dům. Například na místě bývalé Delvity," navrhují někteří.

Debata, která měla proběhnout na začátku, podle některých přichází pozdě, teprve ve chvíli, kdy je již studie hotová.

„Jako občané města jsme zaskočeni uzavřeným přístupem radnice při úvahách o nové podobě nejdůležitějšího veřejného prostoru ve městě. Komunikace výboru pro revitalizaci Karlo-va náměstí zcela chyběla a chybí, deklarované veřej-né diskuse prakticky nepro-běhly. Prezentace hotového návrhu veřejnosti je opožděným krokem," píší ve svém otevřeném dopise radním architekti Milan a Pavlína Drbálkovi.

V dopise se rovněž diví, proč na projekt, jehož cena může dosáhnout až sto milionů korun, nebyla vyhlášena architektonická soutěž.

Podle radních však bylo nejprve důležité vytyčit mantinely pro novou podobu náměstí. Především s ohledem na to, že náměstí je součástí památkové zóny.

„Hlavním rysem studie je, že je životaschopná. Nemělo by se stát, že by návrh narazil na nepřekonatelnou překážku, například v podobě nebezpečného dopravního řešení nebo zásadních námitek orgánu památkové péče, které nelze splnit," řekl starosta Třebíče Pavel Janata.