Jedním z důkazů snahy o snížení hmotnosti vozu je skutečnost, že karoserie Corvett nebyly nikdy vyráběny z plechu. Svoji úlohu zde hrál klasický ocelový rám podvozku a karoserie z laminátu. Na konci sedmdesátých let s poslední generací s názvem Stingray, začal tento super vůz mezi evropskou konkurencí mírně zaostávat. A tak přišla na řadu čtvrtá generace.

Tato čtvrtá generace nesla označení C4 a přinesla revoluci především v konstrukci podvozku. Chevrolet Corvette C4 byl představen v roce 1982, ale prodávat se začal až v roce následujícím jako model 1984. Zajímavostí je, že všechny vozy vyrobené v roce 1982 byly sešrotovány. Důvodem byly různé nedostatky způsobené chybami v náběhu výroby. Zachován byl pouze jediný exemplář, který zaujal místo v národním muzeu Corvette v Kentucky.

Nová Corvetta byla postavená na jakémsi prostorovém rámu s vysokými prahy, ochranným obloukem integrovaném v rámu čelního okna a dalším za kabinou pasažérů. Panely karoserie byly z umělé hmoty. Pro další snížení hmotnosti bylo také odpružení zadní nápravy realizováno jedním listovým perem vyrobeným z laminátu. O pohon se starala již osvědčená klasika vidlicový osmiválec tzv. „smal block" o objemu 5,7 litru ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou.

Kromě moderního a střídmého designu nové Corvetty si řidič mohl užít i další novinky, jako třeba přístrojového štítu z tekutých krystalů. Na výběr byla i střecha targa se sundávacím středním dílem a později i plnohodnotný kabriolet. „Céčtyřka" v základním provedení dosahovala rychlosti 200 km/h. Tuto hodnotu měly na svědomí v USA stále se zpřísňující emisní normy a výkony všech vozů prodávaných v Severní Americe byly výrazně „seškrceny".

Chevrolet Corvette C4 na našich obrázcích byl vyroben v roce 1985. Je vybaven automatickou převodovkou a v Třebíči jste ho mohli vidět v loňské sezoně na akcích místního veterán klubu. V dnešní době již změnil svého majitele a na třebíčských silnicích ho už bohužel nepotkáme.

JAN KOTLÍK