VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtvrtá generace je rychlá a lehká díky dílům z laminátu

Třebíč - Americký sportovní automobil Chevrolet Corvette jsme si na těchto stránkách již v minulosti představili. Corvette měla vždy mezi americkými sporťáky výsadní postavení. Na rozdíl od všech těch muscle cars s obřími a výkonnými motory totiž uměla i zatáčet. V praxi to znamená, že konstruktéři při vývoji Corvetty věnovali svoji pozornost i jízdním vlastnostem.

3.6.2016
SDÍLEJ:

Corvette C4 na Karlově náměstí v Třebíči.Foto: Jan Kotlík

Jedním z důkazů snahy o snížení hmotnosti vozu je skutečnost, že karoserie Corvett nebyly nikdy vyráběny z plechu. Svoji úlohu zde hrál klasický ocelový rám podvozku a karoserie z laminátu. Na konci sedmdesátých let s poslední generací s názvem Stingray, začal tento super vůz mezi evropskou konkurencí mírně zaostávat. A tak přišla na řadu čtvrtá generace.

Tato čtvrtá generace nesla označení C4 a přinesla revoluci především v konstrukci podvozku. Chevrolet Corvette C4 byl představen v roce 1982, ale prodávat se začal až v roce následujícím jako model 1984. Zajímavostí je, že všechny vozy vyrobené v roce 1982 byly sešrotovány. Důvodem byly různé nedostatky způsobené chybami v náběhu výroby. Zachován byl pouze jediný exemplář, který zaujal místo v národním muzeu Corvette v Kentucky.

Nová Corvetta byla postavená na jakémsi prostorovém rámu s vysokými prahy, ochranným obloukem integrovaném v rámu čelního okna a dalším za kabinou pasažérů. Panely karoserie byly z umělé hmoty. Pro další snížení hmotnosti bylo také odpružení zadní nápravy realizováno jedním listovým perem vyrobeným z laminátu. O pohon se starala již osvědčená klasika vidlicový osmiválec tzv. „smal block" o objemu 5,7 litru ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou.

Kromě moderního a střídmého designu nové Corvetty si řidič mohl užít i další novinky, jako třeba přístrojového štítu z tekutých krystalů. Na výběr byla i střecha targa se sundávacím středním dílem a později i plnohodnotný kabriolet. „Céčtyřka" v základním provedení dosahovala rychlosti 200 km/h. Tuto hodnotu měly na svědomí v USA stále se zpřísňující emisní normy a výkony všech vozů prodávaných v Severní Americe byly výrazně „seškrceny".

Chevrolet Corvette C4 na našich obrázcích byl vyroben v roce 1985. Je vybaven automatickou převodovkou a v Třebíči jste ho mohli vidět v loňské sezoně na akcích místního veterán klubu. V dnešní době již změnil svého majitele a na třebíčských silnicích ho už bohužel nepotkáme.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

3.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT