VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Commander navázal na legendu Wagoneer

Třebíč – Pod křídly koncernu Chrysler se paleta modelů značky Jeep začala rozrůstat, což se nejvíce projevilo na počátku nového milénia. Tehdy Jeep nabízel celkem šest modelových řad. Na počátku palety byl nejmenší Compass a o něco vetší Patriot.

17.6.2016
SDÍLEJ:

Jeep Comander v temně černé barvě jezdí od března v Třebíči. Pod kapotou má vidlicový osmiválec o obsahu 5,7 litrů s výkonem 326 koní.Foto: Jan Kotlík

Následoval Wrangler, jako odkaz klasických Jeepů. Dále to byl zmodernizovaný Cherokee a luxusní Grand Cherokee. Vrcholem nabídky pak byl Jeep Commander. A právě toho si dnes představíme.

Vrchol nabídky

Commander měl být jakýmsi odkazem na největší a nejluxusnější Jeep Grand Wagoneer, vyráběný od šedesátých let minulého století. Commander sdílel některou techniku s typem Grand Cherokee, ale ve své podstatě se jednalo o zcela jiný vůz. Pojďme se na něj podívat. Na první pohled zaujme, stejně jako u legendárního Wagoneeru, mohutná karoserie nekompromisních hranatých tvarů. Svým designem výrazně připomíná první generaci typu Cherokee. Tím však veškerá podobnost končí.

Svojí velikostí a vnitřním uspořádáním je Commander jakýmsi ekvivalentem mezi SUV a velkoprostorovým minivanem. Sedadla má totiž uspořádána ve třech řadách celkem pro sedm osob. Sedačky jsou navíc dělené, dají se zcela sklápět a překypují možnostmi různého uspořádání. To umožňuje velice variabilní využití vnitřního prostoru, podobně jako u koncernového kolegy Chrysleru Voyager. To, co na Commanderu také zaujme, je jeho palubní deska. Ta je téměř kolmá, bez jakýchkoliv dnes běžných patvarů, prohlubní a vydutí. Kromě praktičnosti tak v sobě ukrývá i kouzlo jednoduchosti a čistého stylu. Navíc je doplněna celkem osmi stavitelnými kruhovými výdechy vzduchu, které dodávají interiéru patřičný „šmrnc".

Návrháři se také snažili zdůraznit surovou strohost prapůvodních Jeepů. Proto, jak na karoserii tak v interiéru, nalezneme obnažené kovové hlavy šroubů s vnitřním šestihranem. Zvenku se starají o uchycení lemů blatníků, uvnitř zdobí již zmíněnou palubní desku. Umocnit požitek z jízdy mají na starost i tři střešní okna, jedno velké nad předními sedadly a dvě menší nad prostřední řadou sedadel. Pro lepší výhled pasažérů jsou také jednotlivé řady sedadel uspořádány stupňovitě, kde první řada je nejníže a třetí nejvýše.

Síla pod kapotou

Určitě vás ale bude zajímat, co Commander skrýval pod kapotou. Základem byl vidlicový šestiválec Power Tech o obsahu 3,7 litrů následovaný vidlicovým osmiválcem Power Tech o obsahu 4.7 litrů. Vrcholem byl legendární vidlicový osmiválec 5,7 HEMI. Příznivce ekologie jistě nepotěší, že na výběr byl i kouřivý přeplňovaný dieselový agregát o obsahu 3.0 litrů z produkce Mercedes-Benz. Bohužel, s tímto motorem produkujícím saze, je vybaveno asi nejvíce Commanderů u nás. Převodovky byly u všech motorizací automatické. Jeep Commander se vyráběl v letech 2006 až 2010.

326 koní z Třebíče

Jeep Comander, kterého dnes máme tu čest představit, byl vyroben v roce 2009 a k nám do Třebíče připutoval teprve letos v březnu. Jeho prvním majitelem byl provozovatel autosalonu Chrysler v Hlučíně. Máme to štěstí, že tento Commander má pod kapotou to nelepší, co si můžeme přát. Vidlicový osmiválec HEMI (s půlkulovitými – hemisférickými – spalovacími prostory pro příznivější víření spalovací směsi) má obsah 5,7 litrů a výkon 326 koní. Karoserie je vyvedena v temně černé barvě, výhružně skrývající sílu pod kapotou, zatímco interiér hýčká posádku vkusnou černobílou kombinací doplněnou dřevěným obložením a chromovanými doplňky. Jízda s Commanderem je typická pro americký automobil. Těmi správnými přívlastky jsou především pohodlí, síla, radost a spousta stylu!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

17.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT