Ovšem, náklaďák s terénními vlastnostmi, obřími rozměry a minimálním komfortem pro posádku se přece jen časem omrzí. Prodej H1 začal silně váznout. V General Motors se však Hummera nechtěli vzdát, a tak v roce 2002 přišla na řadu civilnější, kultivovanější a především pohodlnější verze. Jednalo se o zcela nový vůz postavený na technickém základě oblíbeného Chevroletu Tahoe. Hummer H2 byl celkově menší a lehčí nežli jeho předchůdce, ale konečně nabízel komfort osobního vozu. Jeho terénní vlastnosti přirozeně nedosahovaly kvalit H1, ale přesto byly stále nadprůměrné. H2 si zachoval atraktivní hranaté tvary karoserie odkazující na jeho původ. Pod kapotou se objevily nové motory, vesměs zážehové, a to o obsahu 6.0 a 6.2 litru, vždy spojené s automatickou převodovkou. Dieselový motor, určený pro trucky, byl již minulostí. Celkově vzato, Hummer H2 se tak stal pohodlným a atraktivním vozem, který si svojí výjimečností již navždy získal místo v automobilové síni slávy. Jeho výroba byla v USA ukončena v roce 2010.

K třebíčskému koloritu už patří oranžový Hummer H2, kterého v ulicích pravidelně potkáváme. Jedná se o jednu z verzí vyrobených v roce 2008. Pod obří kapotou duní osmiválcový benzínový motor o obsahu 6,2 litrů a s výkonem téměř 400 koňských sil. Luxusně a bohatě vybavený interiér dává posádce pocit bezpečí, který je navíc umocněn relativně malými okny a všemi těmi kilogramy oceli okolo. Nutno dodat, že ačkoliv je H2 o mnoho civilnější nežli jeho vojenský předchůdce, nenajdeme na jeho zevnějšku téměř žádný prvek, který by byl typický pro automobily tak, jak je známe. A to také bylo hlavním záměrem konstruktérů v GM. Hummer zůstane navždy neopakovatelný a nenapodobitelný!

JAN KOTLÍK