VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Civilnější verze činí Hummer pohodlným vozem

Třebíč - V jednom z minulých čísel jsme si představili americké armádní víceúčelové vozidlo Hummer, ze kterého mírnými úpravami vznikla i jeho civilní verze H1. Že to bylo zásluhou rakouského rodáka Arnolda Schwarzeneggera, je dnes už známou věcí. A tak se z původně vojenského vozidla stala módní záležitost těch, kdo neměli hluboko do kapsy a chtěli být více než výjimeční.

13.11.2015
SDÍLEJ:

K třebíčskému koloritu už patří oranžový Hummer H2, kterého v ulicích pravidelně potkáváme. Jedná se o jednu z verzí vyrobených v roce 2008.Foto: Jan Kotlík

Ovšem, náklaďák s terénními vlastnostmi, obřími rozměry a minimálním komfortem pro posádku se přece jen časem omrzí. Prodej H1 začal silně váznout. V General Motors se však Hummera nechtěli vzdát, a tak v roce 2002 přišla na řadu civilnější, kultivovanější a především pohodlnější verze. Jednalo se o zcela nový vůz postavený na technickém základě oblíbeného Chevroletu Tahoe. Hummer H2 byl celkově menší a lehčí nežli jeho předchůdce, ale konečně nabízel komfort osobního vozu. Jeho terénní vlastnosti přirozeně nedosahovaly kvalit H1, ale přesto byly stále nadprůměrné. H2 si zachoval atraktivní hranaté tvary karoserie odkazující na jeho původ. Pod kapotou se objevily nové motory, vesměs zážehové, a to o obsahu 6.0 a 6.2 litru, vždy spojené s automatickou převodovkou. Dieselový motor, určený pro trucky, byl již minulostí. Celkově vzato, Hummer H2 se tak stal pohodlným a atraktivním vozem, který si svojí výjimečností již navždy získal místo v automobilové síni slávy. Jeho výroba byla v USA ukončena v roce 2010.

K třebíčskému koloritu už patří oranžový Hummer H2, kterého v ulicích pravidelně potkáváme. Jedná se o jednu z verzí vyrobených v roce 2008. Pod obří kapotou duní osmiválcový benzínový motor o obsahu 6,2 litrů a s výkonem téměř 400 koňských sil. Luxusně a bohatě vybavený interiér dává posádce pocit bezpečí, který je navíc umocněn relativně malými okny a všemi těmi kilogramy oceli okolo. Nutno dodat, že ačkoliv je H2 o mnoho civilnější nežli jeho vojenský předchůdce, nenajdeme na jeho zevnějšku téměř žádný prvek, který by byl typický pro automobily tak, jak je známe. A to také bylo hlavním záměrem konstruktérů v GM. Hummer zůstane navždy neopakovatelný a nenapodobitelný!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

13.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT