VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chevrolet HHR se nevejde do žádné ze škatulek

Třebíč - V roce 2005 představil koncern General Motors světu další automobil, který byl součástí vznikající vlny retro designu, jež začala zaplavovat nejen americké showroomy. Automobiloví designéři si začali pro své nové karoserie brát vzor z automobilů, které slavily úspěch v dobách dávno minulých. Jako příklad uveďme nový VW Beetle, Mini Cooper, Ford Mustang, nebo v minulosti na těchto stránkách představovaný Chrysler PT Cruiser.

21.12.2015
SDÍLEJ:

Chevrolet HHR o obsahu 2.4 litru z roku 2009. Foto: Jan Kotlík

Ani GM nechtěl zůstat pozadu. Jako předlohu svého nového vozu si zvolil model Chevrolet Suburban ročníku 1949. Vznikl tak automobil u kterého se budeme těžko rozhodovat, do jaké kategorie ho zařadit. Na klasický kombík je moc velký, na minivan zase moc malý. O karoserii nicméně hovoří i jeho název HHR, což je zkratka Hertiage Hight Roof. Tu můžeme přeložit jako „dědictví vysoké střechy". Nezbude tedy, nežli se smířit s tím, jaký HHR je, a dnes oblíbené škatulkování pro tentokrát ponechat stranou.

A co motor? Pod kapotou HHR najdeme pouze benzinové čtyřválce. Na výběr jsou celkem tři. Atmosférické o obsahu 2.2 (výkon cca 150 koní) 2.4 litru (výkon téměř 170 koní) a přeplňovaný 2.0 pro verzi s označením SS (Super Sport), který disponuje živými 260 koňskými silami. Pro oficiální evropský trh však byly určeny HHR pouze s jednou variantou motoru a to s čtyřválcem 2.4. Ani tak však evropský zákazník nebyl nijak ochuzen, neboť s uvedeným motorem dokáže být HHR velice svižným vozem. Co se týká převodovky, volba může padnout na pětistupňový manuál nebo automat. Prodej modelu HHR skončil roku 2011.

Chevroleta HHR si vyberou rozhodně individualisté a ti, které omrzela dnešní uniformita automobilové konfekce, předhánějící se různými do sebe již vzájemně ani nezapadajícími patvary svých karoserií. Hlavním heslem je u HHR „klasika" podpořená moderní technikou. V Třebíči a okolí jezdí hned několik Chevroletů HHR.

Dnes si představíme vůz vyrobený v roce 2009. Jedná se o evropskou verzi vybavenou čtyřválcem o obsahu 2.4 litru a automatickou převodovkou. Nynější majitelé ho zakoupili, když měl na tachometru pouhých 20 tisíc kilometrů. Původní majitel totiž přestal splácet leasing a Chevrolet mu byl proto zabaven. Zato jeho současní majitelé si teď můžou každodenně užívat jeho výjimečnosti, pohodlí a svižného motoru nejen v ulicích Třebíče.

Jan Kotlík

Autor: Redakce

21.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT