Ani GM nechtěl zůstat pozadu. Jako předlohu svého nového vozu si zvolil model Chevrolet Suburban ročníku 1949. Vznikl tak automobil u kterého se budeme těžko rozhodovat, do jaké kategorie ho zařadit. Na klasický kombík je moc velký, na minivan zase moc malý. O karoserii nicméně hovoří i jeho název HHR, což je zkratka Hertiage Hight Roof. Tu můžeme přeložit jako „dědictví vysoké střechy". Nezbude tedy, nežli se smířit s tím, jaký HHR je, a dnes oblíbené škatulkování pro tentokrát ponechat stranou.
A co motor? Pod kapotou HHR najdeme pouze benzinové čtyřválce. Na výběr jsou celkem tři. Atmosférické o obsahu 2.2 (výkon cca 150 koní) 2.4 litru (výkon téměř 170 koní) a přeplňovaný 2.0 pro verzi s označením SS (Super Sport), který disponuje živými 260 koňskými silami. Pro oficiální evropský trh však byly určeny HHR pouze s jednou variantou motoru a to s čtyřválcem 2.4. Ani tak však evropský zákazník nebyl nijak ochuzen, neboť s uvedeným motorem dokáže být HHR velice svižným vozem. Co se týká převodovky, volba může padnout na pětistupňový manuál nebo automat. Prodej modelu HHR skončil roku 2011.
Chevroleta HHR si vyberou rozhodně individualisté a ti, které omrzela dnešní uniformita automobilové konfekce, předhánějící se různými do sebe již vzájemně ani nezapadajícími patvary svých karoserií. Hlavním heslem je u HHR „klasika" podpořená moderní technikou. V Třebíči a okolí jezdí hned několik Chevroletů HHR.
Dnes si představíme vůz vyrobený v roce 2009. Jedná se o evropskou verzi vybavenou čtyřválcem o obsahu 2.4 litru a automatickou převodovkou. Nynější majitelé ho zakoupili, když měl na tachometru pouhých 20 tisíc kilometrů. Původní majitel totiž přestal splácet leasing a Chevrolet mu byl proto zabaven. Zato jeho současní majitelé si teď můžou každodenně užívat jeho výjimečnosti, pohodlí a svižného motoru nejen v ulicích Třebíče.
Jan Kotlík