„Původně jsme chtěli teplovod umístit na blízký nadjezd. To nám ovšem majitel, tedy kraj, nepovolil,“ objasnil ředitel Třebíčské tepelné společnosti (TTS) Richard Horký. Tato část teplovodu naváže na roury pod silnicí, zabudované v minulém roce.

Jako další varianta se zvažovalo podkopání železnice. Ovšem jejím podložím je třebíčský žulový masiv. Materiál, ze kterého je třeba Bazilika svatého Prokopa, tedy mimořádně tvrdý a odolný. Je v podstatě nemožné v něm prorazit tunel. Bílé ocelové nosníky jsou poslední možností, jak koleje překonat.

„Vyráběli jsme je u nás v TTS. Jsou vysoké 7,1 metru a rozpětí mají 14 metrů. Budou sloužit i pro vedení optokabelů metropolitní sítě,“ objasnil dále Horký. Neměly by bránit ani budoucí případné elektrifikaci tratě.
Úprava okolí nosníků potrvá asi dva týdny.