Na jaře bylo potřeba plavidlo pořádně natřít. Taky mola prošla renovací. Teď už jsou všechny zastávky plně k dispozici výletníkům. „Nabízíme i plavby pod skálu Halířku,“ poznamenal kapitán.

Řeka Jihlava pod zříceninou hradu Templšýn a Biskoupkami.
Vysočině chyběla dobrá zima. Zapršelo, ale koryta řek jsou pořád prázdná

Pro to je potřeba, aby bylo dost vody v jezeře. Některé dny bývá stav horší. Ale když je méně cestujících na palubě a tím pádem menší ponor a když je navíc v horním jezeře přečerpáno dost vody, pak není problém plout až k této pěkné skále.

Jahoda je spokojený, že má v týmu nového lodníka, kterého se podařilo sehnat. Loď má kapacitu 115 osob. „A pravidla, která nastávají, nám nebrání ji obsadit,“ poznamenal kapitán.

Jaroslav Kadlec.
Jarní houby jsou lahůdka do polévek a omáček. Víme, kde na Vysočině rostou

Zatím jsou jen víkendové plavby, protože kvůli koronavirové nákaze a opatřením, která zavedla vláda, chybějí školní skupiny.

Nejdřív Rakousko

Milan Jahoda je kapitánem lodi Horácko čtvrtým rokem. Jak říká, převažují příjemní a spokojení výletníci, i když občas se najdou takoví, kteří jsou nespokojení kdykoliv a kdekoliv.

Ilustrační foto.
Pít před jízdou se nesmí. Tahle skončila u Dalešic nehodou

Výletní lodní doprava na Dalešické přehradě – součásti tamní přečerpávací vodní elektrárny – existuje od roku 2007. Provozuje ji společnost Aurikud. Loď pochází z Rakouska, šikovní dělníci ji postavili v roce 1957 v loděnici na Dunaji. Pak sloužila výletníkům na dvou rakouských jezerech, než se v roce 2011 poprvé dotkla hladiny na Dalešicích.