Za volantem všech možných vozidel prožil Zdeněk Koiš ve fabrice 30 let. Začínal s malým dvoutunovým náklaďáčkem Garant. Potom jezdil Roburem, s Trambusem a s dvanáctsettrojkou. Teprve pak mu jako už zkušenému řidiči svěřili Tatru 613.

„Nejčastěji jsem jezdil s ředitelem punčocháren. Vozil jsem ale všechny, od náměstků až po úředníky. Prahu a Zlín jsem znal jako své boty,“ vzpomíná Zdeněk Koiš.

Na věhlasnou éru borovinské továrny přišel zavzpomínat i řidič Josef Smíšek. „Nebylo to jako dneska, kdy si dvacetiletý kluk sedne za kamion. Začínali jsme od píky. Vzpomínám na to rád,“ svěřil se.

Automobilové historii fabriky je v Alternátoru v Třebíči-Borovině věnována celá výstava. Představuje automobily, které továrna užívala, nechybějí fotografie řidičů, autobusů anebo i nehod.

Návštěvníci mohou na snímcích vidět vozy z Baťovy éry, největší část výstavy je ovšem věnována éře mezi roky 1950 až 1990, kdy v areálu sídlil podnik ZGK Bopo. Na jedné z fotografií je například otec herce Jiřího Pechy pan František Pecha, který v borovinské čtvrti bydlel a v továrně pracoval jako vedoucí dopravy.

Výstavu doplňují také tři historické automobily Tatra 603, Tatra 613 a Škoda Felicia Super. Pro výstavu je zapůjčil sběratel veteránů a zároveň majitel Alternátoru Richard Horký, který doplnil, že vystavená „šestsettrojka“ patřila přímo řediteli Tatry Kopřivnice, později jezdila v Belgii a nakonec se vrátila zpět do Československa.

Výstavu lze navštívit do března 2018. Tatra 603 a první čtyři panely s fotografiemi jsou umístěny ve foyer Alternátoru, zbylá dvě auta a ostatní fotografie najdou návštěvníci uvnitř expozice. Vstup na tuto část výstavy je zahrnut v ceně vstupenky do expozice.