Vedou škodovky

„Vždycky na jaře prodáme nejvíc“, říká Josef Jahoda ze stejnojmenného bazaru. „Letos jsme měli dobré i zimní měsíce,“ dodává. Jaké značky vedou v žebříčku prodejnosti? Škodovky – nic nového pod sluncem. Prodá se i Octavia v plné výbavě. Následuje Renault Megane, Opel, Ford Focus, Fiat Punto a Citroen Saxo. Nejlépe jdou na odbyt vozidla tak nanejvýš sedm let stará, koupená u nás, se servisní knížkou a klimatizací. Lákají i litá kola, metalíza a maximálně dva majitelé.

Nejprodávanější jsou auta od sta do dvouset tisíc korun. „Ročně udáme zhruba tisícovku ojetin. Francie, Itálie, Belgie a Holandsko jsou destinace, kam teď dovozci ojetých automobilů jezdí nejčastěji. Rakousko už není tak v kurzu, jak bývalo, je nejblíž a zboží je přebrané. Navíc Rumuni, Bulhaři a Poláci kazí tamní ceny,“ popisuje prodejce.

Zaměstnanec autobazaru v Červené hospodě Ivo Kříž jeho slova potvrzuje: „Zákazníků neubývá a značka i cenová hladina nejprodávanějších aut je u nás i všude v okolí stejná.“

S vraky i úvěry je to jednodušší

Naboural do vás někdo a vy nevíte, co se zničeným autem? Pokud je viník zákonně pojištěný, o vrak se postará jeho pojišťovna. To je novinka posledních let. Dále se letos na trhu s finančními produkty objevil jeden velmi zajímavý. Jde o spotřební úvěr, který se neváže na vozidlo. Ten, kdo si koupí auto, může v průběhu splácení pružně reagovat na svou momentální finanční situaci. To znamená, že lze splácet více nebo méně, prodlužovat a zkracovat dobu trvání úvěru.

„Často zde zákazníci nechávají protihodnotou staré auto. To pak může sloužit i jako akontace,“ dodává Josef Jahoda.

A co na takový kup samotní řidiči?

Viktor Sedlák má jasno: „Proč ne? Samozřejmě do určité ceny. A vzal bych s sebou na obhlídku někoho, kdo se v autech vyzná.“

Ladislav Chalupník je rozhodně proti: „Určitě bych si auto dovezl z ciziny sám.“

Nazir Kovačí je téhož mínění: „Mám BMW pětkovou řadu. Pro takové auto si radši vždycky zajedu do zahraničí sám.“