„Objízdná trasa pro auta do 7,5 tuny bude přes Komenského náměstí, po ulici Bráfova třída, Sportovní, Rafaelova, Míčova, Táborská, U Kuchyňky a ulici 9. května zpět k uzavřenému úseku. Délka trasy je necelých sedm kilometrů," popsala mluvčí radnice Irini Martakidisová.

Nákladní doprava by měla jezdit dokonce po dvacetikilometrové objížďce přes Červenou Hospodu, Krahulov, Okříšky, Přibyslavice a Novou Ves.

Nedá se však očekávat, že řidiči budou sedmikilometrovou objížďku příliš využívat. Kratších cest se nabízí hned několik.

MOSTY V POUŠOVĚ A KŘIŽOVATKA U ATOMU

„Objízdné trasy jsou stanoveny, ale komunikace jsou veřejné, takže se dá předpokládat, že místní řidiči pojedou právě kratšími trasami. Požádali jsme o součinnost Policii České republiky i městskou policii, aby dohlédly na kritická místa. Těmi jsou myšleny především most v Poušově a křižovatka u hotelu Atom," vysvětlil vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina.

Odbor má připravena dopravní opatření, která by v případě potíží na některých křižovatkách nasadil. „Půjde o zjednosměrnění některých ulic a podobně. Po prvním týdnu situaci vyhodnotíme. Máme nachystáno opatření především pro křižovatku u Atomu, zejména kvůli veřejné dopravě, aby místo zůstalo průjezdné pro autobusy," sdělil Aleš Kratina s tím, že by rád vyzval občany, aby vždy zvážili, zda musí všechny cesty realizovat autem.

Pomoci zvládnout především první dny uzavírky je připravena i dopravní policie.

„Policisté budou dohlížet na bezpečnost, v případě, že vzniknou závažnější problémy, budou přijímat opatření, jako je například řízení provozu," potvrdila policejní mluvčí Jana Kroutilová.

Uzavírka se dotkne také autobusové dopravy. Změna se týká především linek číslo 10, 11, 21 a 31.

„A nepatrně se dotkne rovněž linky číslo pět, která bude na linku číslo jedenáct navazovat," doplnila Hana Máchalová z třebíčského odboru dopravy.

Detaily nových tras autobusů a jejich časy mohou lidé zjistit z výlukových jízdních řádů, které vydal dopravce. Najít se dají rovněž spolu s mapami objízdných tras také na webu www.uzavirkytrebic.cz. Odkaz na ně je i na stránkách města.

„Odbor dopravy po prvním týdnu provozu situaci vyhodnotí a případně přistoupí k úpravám. Tyto budou závislé na provozních možnostech dopravce," uvedla mluvčí třebíčské radnice Irini Martakidisová.

Stávající Podklášterský most z roku 1930 je na hranici životnosti. Již na začátku března musela být snížena jeho nosnost z původních 14 na 10 tun. Nový bude o čtyři metry širší a ze dvou stávajících jízdních pruhů se stanou tři.

Součástí stavebních prací, které budou Kraj Vysočina stát téměř 42 miliónů korun, bude i napojení na navazující komunikace a úprava křižovatky u Jihlavské brány až po křižovatku se silnicí I/23 u úřadu práce. Společně s výstavbou mostu budou opraveny chodníky a přibude nové veřejné osvětlení. „Úpravy doznají rovněž veřejná prostranství před obchodním domem Máj. Prostranství bude nově předlážděno, přibudou vodicí pásy v dlažbě i nový kabátek pro nádoby na komunální odpad," dodala Martakidisová.

close Na vizualizaci je vidět nová podoba Podklášterského mostu. Starý by se měl začít bourat v květnu příštího roku. Nový bude stát do konce roku 2016. zoom_in