Specializovaná firma zkontroluje práci třebíčských úředníků. Audit bude stát tři čtvrtě milionu korun

„První etapa bude probíhat až do konce letošního roku,“ informoval o chystaném procesu tajemník Milan Hamerník. „Odborné posudky na 245 jednotlivců i celé odbory mohou vést ke sloučení, nebo naopak k rozdělení resortů,“ vysvětlil záměr auditu.

K provedení kontroly nebývalého rozsahu oslovilo vedení úřadu celkem patnáct auditorských firem. Do výběrového řízení se z nich přihlásilo pět. Cena služeb se pohybovala od téměř 800 tisíc až po šest milionů korun. „Vybrali jsme pražský Xeos. Nejenže učinil nejnižší nabídku, 788 970 korun, zároveň měl i nejlepší reference bývalých zákazníků. Mezi nimi byl třeba krajský úřad Plzně a ministerstvo vnitra,“ řekl k výběru Hamerník.

Druhou etapou reorganizace bude v příštím roce zavedení systému řízení jakosti ISO 9001 a získání potřebného certifikátu. Ovšem pouze na dobu určitou. Po dvou letech přijdou na řadu další, tentokrát pouze vnitřní audity.

Proč? Chceme zlepšit práci

Proč se vlastně radní k auditu rozhodli a jaké finanční výhody takto ekonomicky náročná akce městu přinese? „Starostou jsem nedlouho a mám jasnou představu o systému organizací. Proto teď chceme zmapovat procesy a zlepšit práci úředníků. Věřím, že výsledek bude přínosný,“ neurčitě odpověděl starosta Ivo Uher. Přímé finanční úspory nepotvrdil ani tajemník Milan Hamerník.

Samotní úředníci se prý výsledku auditu nebojí. „Zatím o tom nemám přesné informace, ale nemyslím si, že bych mohl přijít o místo,“ popřemýšlel zaměstnanec odboru informatiky, který si nepřál být jmenován. „Žádné obavy jsem zatím nezaznamenal ani mezi kolegy,“ dodal.

Letošní audit nebude první, kterým úřad prošel. Město již v roce 2004 zaplatilo 107 100 korun za zjištění podstavu zaměstnanců. „Ke zvýšení jejich počtu to ale nevedlo,“ připomněl Hamerník.