„Kdy se to bude spravovat?“ Zeptal se při nedávném jednání krajské dopravní komise třebíčský místostarosta Vladimír Malý (ČSSD).

Silnice II/360 je důležitá spojka Třebíče s dálnicí D1. V nedávné minulosti prošla rozsáhlou rekonstrukcí. Stále však zbývají dodělat právě zmíněné dva úseky.

Krajská mluvčí Eva Neuwirthová uvedla, že úsek Oslavička – Rudíkov by se mohl v ideálním případě, pokud se podaří sehnat veškerá povolení a peníze, rekonstruovat v letech 2019 až 2020.  „A předpokládaný termín zahájení opravy silnice mezi Rudíkovem a Trnavou vidíme na rok 2020,“ doplnila mluvčí.

V úseku Oslavička – Rudíkov kraj aktuálně řeší odvolání k územnímu rozhodnutí, tedy k umístění stavby v krajině. Odvolání bylo v únoru zamítnuto, ovšem rozhodnutí ještě nenabylo právní moci. Zbývá také dořešit požadavky jednoho vlastníka pozemků, jichž se rekonstrukce dotkne.

Víc jak dvoukilometrový úsek důležité komunikace se kraj chystá rozšiřovat na jednotnou kategorii S9,5/70. To znamená, že šířka zpevněné části vozovky bude 8,5 metru.

Nemocnice v Třebíči.
Nemocnice školí diabetiky. Dává jim ochutnat zdravou stravu

Pro lepší představu – půjde o širší silnici, než jaká vznikla po opravě ve směru z Třebíče na Dukovany, kterou řidiči často kritizují. Mírně se bude měnit taky směrové a výškové vedení trasy. Co je důležité, dojde k demolici mostu přes železnici, po kterém silnice za Rudíkovem vede. Nový bude širší tak, aby převedl komunikaci v požadované kategorii. Oprava se dotkne jak vrstev vozovky, tak například nových propustků či příkopů.

V úseku od Rudíkova po Trnavu opět dojde k rozšíření vozovky a i tam se nakonec bude místy měnit směr a výška silnice, aby byla jízda bezpečnější a pohodlnější, než je tomu v současnosti.