Pivovary na Pelhřimovsku si pro své zákazníky připravily řadu velikonočních specialit. Pelhřimovský pivovar Poutník jako už tradičně uvařil na Velikonoce čtrnáctistupňové pivo.


Atmosféra dýchne ze stylových etiket


„Čtrnáctka je taková naše klasika. Lidé o ní mají velký zájem a my jsme rádi, že jim chutná,“ sdělil Jiří Vacek z pivovaru Poutník.


Nevšední pivní zážitek si pro zákazníky připravil také Rodinný minipivovar v Pacově. Tam se letošní jaro nese ve znamení limetky a mojita. „Vaříme piva s příchutí. V současné době u nás lidé mohou ochutnat pivo limetkové a také zlatavý mok s příchutí oblíbeného mojita,“ vysvětlil sládek pacovského minipivovaru Luboš Němec.


Jak dodal, ovocná piva zákazníkům chutnají. „Lidé je chtějí vyzkoušet. Znají belgická piva, která se také vyrábějí v mnoha příchutích, ale to naše je o trochu jiné,“ pokračoval Němec.


„Když se napijete našeho ochuceného piva, nejprve ucítíte chuť ovoce a na druhý lok už je patrná nahořklá chuť samotného piva, což mají Češi rádi,“ líčil Luboš Němec.


Velikonoční nálada už zavládla také v Rodinném pivovaru Bernard v Humpolci. Na příznivce humpoleckého moku dýchne sváteční atmosféra přímo z pivních etiket.


„Pro letošní Velikonoce jsme připravili speciální etikety,“ potvrdil tiskový mluvčí Rodinného pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek. Tvář etiketám opět propůjčil jeden z majitelů pivovaru Stanislav Bernard.


„Ten je na obrázku převlečený za velikonočního zajíce a v ústech drží pomlázku,“ popsal Zdeněk Mikulášek.


Symbol Velikonoc se přímo nabízel


A jak nápad s velikonočními etiketami vlastně vznikl? „Zajíček se nám přímo nabízel, je to symbol těchto svátků, tak jsme si řekli, proč naše pivo nepřevléknout do velikonočního kabátu,“ prozradil Stanislav Bernard.


„Netradiční etikety jsme měli už v prosinci, kdy jsme využili mikulášskou tématiku, takže velikonoční zajíc je takové volné pokračování,“ usmál se Bernard.


Kromě velikonočních etiket ale humpolecký pivovar žádné jiné sváteční speciality nechystá. „Vaříme celkem sedm druhů alkoholických a čtyři druhy nealkoholických piv, takže nabídku máme poměrně širokou. Na Velikonoce tedy nic nového nechystáme,“ uzavřel tiskový mluvčí Zdeněk Mikulášek.