Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať do Polné by potřebovala do začátku 20 milionů korun

Polná - Nákladní vlaky končí kus před nádražím, dál už by koleje neunesly ani lehký motorák.

20.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Foto Deník

Nad železniční tratí z Polné do Dobronína, která jako jediná spojuje pětitisícové město s vnitrostátní železniční sítí, visí už roky otazník.

Na řadě míst a u řady lidí vyvstává otázka, jestli nakonec neskončí historická trať z roku 1903 rozebráním, nebo jestli se dočká obnovy jako součást budoucího integrovaného dopravního systému.

Letošní zrušení parních jízd o zářijové Mrkvancové pouti kvůli rozpadlým pražcům a vybočeným kolejnicím v úseku mezi agrochemickým podnikem (ACHP) a polenským nádražím nasvědčuje spíš zániku staré polenské trati.

„Věříme, že se trať likvidovat nebude, protože je zanesena do velkého územního plánu kraje Vysočina a je s ní počítáno do budoucna jako s regionální tratí,“ uvedl polenský starosta Jindřich Skočdopole.

Také doplnil, že obnovenou osobní přepravu na trati by cestující z regionu maximálně využívali, neboť by se rychle dostali do stanice budoucího dopravního terminálu v Jihlavě. Ten má navazovat na ostatní vlakové spoje, autobusové linky a MHD.

České dráhy nejsou proti

České dráhy (ČD) jsou podle mluvčího Radka Joklíka poslední instituce, která by bránila obnovení provozu na trati, když budou koleje v pořádku a provoz si objedná stát nebo kraj Vysočina.

„České dráhy vypravují své vlaky pouze tam, kde Správa železniční dopravní cesty jako provozovatel dráhy a vlastník železniční infrastruktury zaručuje bezpečný provoz podle platných norem,“ podotkl mluvčí ČD.

Jiří Šťastný z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) k tomu uvedl, že pokud by si na trati někdo objednal pravidelnou dopravu, musela by se trať od ACHP do železniční stanice Polná v délce 2,5 kilometru rekonstruovat asi za 20 milionů korun. „To je při finanční situaci státu nereálné,“ připustil Jiří Šťastný. Doplnil, že SŽDC zatím nevede žádná jednání o zrušení trati.

„Vycházíme z toho, kolik peněz by trať přinesla a jaké by byly náklady. Protože byla uzavřena pro osobní dopravu před 28 lety, vychází jednoznačně, že trať se zatím nebude obnovovat,“ shrnul náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl (ČSSD).

Nákladní vlaky směřující do Polné končí na zastávce u ACHP. Další cestu k polenskému nádraží uzavřel zákaz.

Autor: Stanislav Jelínek

20.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby ve Starči.
5

Voliči přicházeli odevzdat hlas i v posledních chvílích

V Třebíči lidé zájem o volby měli. Například do volebního okrsku číslo 18 voliči v sobotu přicházeli stejným tempem jako v pátek, kdy odvolilo 43 procent oprávněných voličů.
3

V Třebíči zájem o volby trvá

OBRAZEM: Zahrádkáři pořádají velkou jubilejní výstavu

Třebíč - Co se letos urodilo, putovalo na výstavu. Zahrádkáři v Třebíči pořádají jubilejní třicátou oblastní výstavu ovoce, zeleniny, bonsají a léčivých rostlin.

Volby ve Vladislavi: I občanský průkaz už jsme po rozpečetění urny našli

Vladislav – V městysi Vladislav za první hodinu parlamentních voleb přišlo volit skoro 10 procent ze 756 oprávněných voličů.

„Volím topku,“ prozradil vězeň a kuchař Mikuláš Horváth

Lesní Jakubov – Dovařil rajskou a plněnou vepřovou kapsu s opečenými bramborami. A pak už padesátiletý Mikuláš Horváth, „služebně“ nejstarší vězeň rapotické věznice, netrpělivě vyhlížel volební komisi, aby mohl do urny vhodit svůj hlasovací lístek.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení