„Cílem projektu je žáky motivovat k získání, třídění a zpracování informací o dané zemi Evropy,“ vysvětlil František Zvěřina, který má projekt na starosti. Žáci tak budou formou výstavních stánků a za pomocí dataprojektoru prezentovat své práce.

Učitelé seznámili žáky s tématem projektu už v prosinci loňského roku. „Jde o dlouhodobou přípravu. Chceme u žáků posílit vzájemnou spolupráci. Také si vyzkouší prezentovat určité téma před více lidmi,“ doplnil Zvěřina.

I to je jedním z cílů projektové výuky. Studenti na projektu pracují sami, učitel je pouze vede, nabízí různé cesty zpracování, ale většina přípravy a prezentace je na dětech samotných.
Žáci si vyhledávají informace z různých zdrojů, kromě internetu, jsou to také cestovní kanceláře, časopisy a knihy. Musí si promyslet přípravu, vzhled stánku a také výklad k zemím, které budou prezentovat.

Projekty jsou alternativou ke klasickému způsobu výuky. Některým odpůrcům projektové výuky se zdají být plýtváním času. Výsledky a výstupy žáků však dokazují, že si z projektů neodnáší jenom získané vědomosti, ale také praktické zkušenosti. Pro hovoří i zkušenosti z minulých let: Vždyť kolik z nás sedělo v lavicích při hodině zeměpisu a zapisovalo si nadiktované údaje o zemích Evropy? A kolik si toho pamatujeme dodnes?
Další projekt v myslibořické škole se bude jmenovat Den Země.