Čtyřdenní výukový blok je součástí ročního studia. Učitele má proškolit, aby byli schopni své zkušenosti předat žákům. Průřezové téma takzvané environmentální výchovy je totiž od září pro všechny základní školy povinné.
Kromě odborných přednášek má seminář ještě další důležitý účel: setkávání pedagogů a výměnu jejich zkušeností navzájem.

A učitelé mají o čem hovořit.
„Praktických vylepšení souvisejících s šetrným přístupem k přírodě je velké množství,“ potvrdila Dáša Zouharová z brněnského vzdělávacího zařízení Lipka, které studium organizuje.
Jedna z účastnic, Jolana Tulisová ze ZŠ Bobrová, například zařídila ve své škole líheň kuřat. „Děti pak mají možnost sledovat v průběhu měsíce jejich vývoj,“ objasnila Zouharová. Kateřina Navrátilová ze ZŠ a MŠ Bělotín zase seznamuje ostatní pedagogy se svou zkušeností úspory vody ve škole: na splachování používají užitkovou vodu z vlastní studny.

Součástí čtyřdenního programu bude například také prezentace Jana Rovenského z Greenpeace o energetické situaci u nás i ve světě nebo debata na aktuální témata s předsedou poslaneckého výboru pro životní prostředí Liborem Ambrozkem.