Mezi nimi i nehodu na přejezdu mezi Jaroměřicemi a Moravskými Budějovicemi, kde při střetnutí nákladního vlaku s osobním automobilem zahynuli dva lidé.
Oznámil to mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. „Šetření ještě není u konce, vše ale nasvědčuje tomu, že zde nebyly dodrženy dostatečné rozhledové poměry. Tato okolnost měla zásadní vliv na vznik mimořádné události,“ řekl k nehodě Neusar. K neštěstí na přejezdu s výstražnými kříži mezi Jaroměřicemi a Moravskými Budějovicemi došlo21. září loňského roku. Řidič podle zjištění drážní inspekce spatřil vlak jen šest vteřin předtím, než se souprava ocitla na přejezdu.

V uplynulém roce došlo na železničních přejezdech v České republice celkem k 258 střetnutím, při kterých zemřelo 30 osob a dalších 119 lidí bylo zraněno.

„Drtivou většinu nehod na železničních přejezdech i nadále způsobují neukáznění řidiči silničních vozidel,“ připomněl Neusar a poukázal na zákon o provozu na pozemních komunikacích, který řidičům ukládá povinnost přesvědčit se, zda mohou železniční přejezd bezpečně přejet. „Tuto klíčovou podmínku málokdo dodržuje,“ podotkl Neusar.

Padesát metrů před kolejemi řidiči musí také zpomalit na třicetikilometrovou rychlost, aby měli dostatek času reagovat na přijíždějící vlak. Ani to podle inspektorů řidiči nečiní. Potvrzuje to několik případů ze statistik loňského roku, kdy řidič svůj automobil neubrzdil a narazil do boku jedoucího vlaku.