VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kritický mostek jen tak nezmizí

Kralice nad Oslavou -Nejkritičtějším místem při cestě z Náměště do Brna je úsek silnice I/23 u Spáleného Mlýna za Kralicemi nad Oslavou. Mostek v údolíčku je v havarijním stavu, vozovku tu lemují mohutné betonové zátarasy, doprava míří pouze jedním pruhem.

23.1.2008
SDÍLEJ:

Kritické místo za Kralicemi ve směru na Brno.Foto: DENÍK/ Hana Jakubcová

Jak dlouho stav nouze potrvá?
Od roku 1942 se traduje v Kralicích záměr postavit v těch místech sypanou hráz vysokou 15 metrů, která by zadržovala vodu z říčky Chvojnice a sloužila místním k rekreaci. Po jejím hřebeni by vedla komunikace,“ předeslal svou ideální variantu kralický starosta Emil Dračka. Podle jeho mínění by tím zároveň zůstávala voda v krajině, oblast pod touto malou přehradou by po celé léto měla vodu z říčky, jenž by tak přes léto nevysychala. Lokalita je totiž prohlášena za Naturu 2000, patří mezi přírodní unikáty.

Krajský úřad, odbor životního prostředí, mluví o něčem zcela jiném. „Byli jsme seznámeni s návrhem technické studie ve dvou variantách přemostění údolí. Most by měl být o něco níže, než je stávající poškozený mostek. Obě předložené varianty nového mostu procházejí chráněným územím,“ sdělila mluvčí Eva Neuwirthová. O možnosti budovat zde menší násep v Jihlavě nic nevědí. Tato informace se k nim od majitele komunikace a investora, tedy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), nedostala. V každém případě kraj bude preferovat tu variantu, kterou doporučí agentura EIA, jenž vydává dobrozdání o vlivu staveb na životní prostředí.

Co na to ŘSD? To ústy své mluvčí Martiny Vápeníkové vzkázalo: „O variantě řešení stále není rozhodnuto, o přeložce se jedná, a pokud se jednání v letošním roce neurychlí, budeme muset přistoupit k rekonstrukci stávajícího mostu. Jedná se o standartní provizorní řešení.“ A je to. Ani hráz, ani čtyři sta metrů dlouhý betonový most přes údolí. Jen kovové podpěry a zapravení vad na kráse.

Kralickým jde o to, aby se spojily dvě leta plánované věci v jednu. Podle jejich názoru je to jednoznačně ekonomičtější, předpokládaný rozpočet jen na betonový most je okolo tří set milionů korun. Pokud by se měla ještě stavět zvlášť hráz, považují to za plýtvání penězi daňových poplatníků.
Od Povodí Moravy, které by se případně podílelo na stavbě hráze spolu s ŘSD, se Deníku vyjádření získat nepodařilo.

23.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové elektronické označníky na zastávkách na Komenského náměstí.
5

VIDEO: Nové označníky ukazují skutečný příjezd autobusů

Vánoční trhy na Staroměstském náměstí v Praze.
16

Kam na nejlepší svařák. A za kolik?

AKTUALIZOVÁNO

V Jihlavě měl vraždit bývalý partner oběti. Zřejmě je také po smrti

Jihlava - Celá Jihlava je na nohách. Všechny zajímá páteční vražda jednasedmdesátileté ženy, ke které došlo na Bedřichově. Podle informací policie by mohl být vrahem ze Slavíčkovy ulice bývalý partner oběti. Ten už je zřejmě také po smrti. Policisté se obracejí na veřejnost, o spolupráci prosí i svědky tragické události a taxikáře.

Paní Jarmile se splnilo vánoční přání. Setkala se s papežem Františkem

Třebíč - Paní Jarmila Vrzáčková z třebíčského domova pro seniory dostala ten nejkrásnější vánoční dárek. Setkala se s papežem Františkem. Svatý otec ji při generální audienci v aule Pavla VI. ve Vatikánu dokonce objal, požehnal jí a daroval jí růženec.

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Město ustoupilo, na platy řidičů peníze dá

Třebíč – Zdá se, že hrozící stávka řidičů městské autobusové dopravy v Třebíči (MAD) je zažehnána. Vedení města totiž ustoupilo tlaku šoférů i jejich zaměstnavatele, koncernu Icom transport, a uvolní částku 200 tisíc euro na dorovnání mezd.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT