„Město zaujímá k případu stále stejné stanovisko, nyní počkáme na písemné vyhotovení rozsudku a pak rozhodneme o našem dalším postupu,“ uvedla radnice ve svém tiskovém prohlášení. Z dřívějších vyjádření vyplývá, že město s pokutou nesouhlasí. Už dříve uvedlo, že se bude snažit soudně domoci zrušení verdiktu. Pokud u žádného soudu neuspěje, bude požadovat onoho půl druhého milionu korun po firmě, která zakázku administrovala - firma je po tyto případy pojištěná.

Připomeňme, že vysokou sankci Třebíč zaplatila z rozpočtu v první polovině roku 2017. Musela, protože zaplacení pokuty mělo neodkladný účinek. Od té doby se s antimonopolním úřadem soudí. „Město Třebíč může proti našemu verdiktu podat ještě kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, a to do 14 dnů od doručení písemného vyhotovení rozsudku. Na vyhotovení má soud měsíc,“ uvedla mluvčí Krajského soudu v Brně Eva Lásková.

Co antimonopolnímu úřadu vadilo? ÚOHS vedení města vyčetl především požadované kryté stání pro autobusy, které považuje za diskriminační. Doložil to dotazováním dalších dopravních firem, které ve třech případech uvedly, že to byl jeden z důvodů, proč se do výběrového řízení nepřihlásily. Čtvrtá firma uvedla, že se s podobným požadavkem dosud nesetkala. Město tehdy oponovalo s tím, že se antimonopolní úřad nevypořádal se všemi jeho námitkami.

Tendr na provozovatele třebíčské městské autobusové dopravy pro roky 2017 až 2024 byl největší zakázkou města za poslední roky. Původně se předpokládalo, že se vysoutěží za částku okolo 280 milionů, nakonec se finální suma vyšplhala na 465 milionů korun. Přihlásil se pouze jediný účastník soutěže, dosavadní provozovatel městských autobusů společnost TRADO – MAD, což je dceřinná společnost jihlavského dopravního gigantu ICOM transport. TRADO – MAD v té době krytá stání měl.