Policisté loni v informačních systémech založili celkem 34 183 akcí, který vyžadovaly výjezd policejních hlídek. V průměru je to 94 akcí na den, nejvíce případů pak bylo v červenci, kdy se průměr vyšplhal na více než 106 akcí denně. Průměrný dojezdový čas pak byl sedm minut a čtyřicet vteřin. Operační důstojníci totiž mají přehled, kde se aktuálně pohybují hlídky v celém kraji, případně mohou požádat o spolupráci kolegy z vedlejších krajů.

Operační středisko zajišťuje také obsluhu linky tísňového volání 158. „V loňském roce policisté v našem kraji přijali na lince 158 celkem 46 806 hovorů,“ uvedla policejní mluvčí Dana Čírtková s tím, že průměrná délka hovoru byla minuta a 47 vteřin. Stává se také, že linka bývá zneužívána. V takovém případě může volající očekávat přísný postih, pokuta se může vyšplhat až na dvě stě tisíc korun.

34 183
Tolik akcí založili v informačních systémech policisté za loňský rok. Všechny vyžadovaly vyslání policejních hlídek na místo události.

Služba na integrovaném operačním středisku patří mezi nejnáročnější služby v rámci policie, na Vysočině zaměstnává 38 policistů. „Policisté, kteří zde slouží, musí dokázat i s minimem prvotních informací rychle, efektivně a především odpovědně rozhodnout o správném postupu,“ uvedl vedoucí operačního odboru vysočinských policistů Dušan Vybíral.

Samostatným pracovištěm integrovaného operačního střediska je pult dopravy, kde se sbíhají všechny aktuální informace o dopravních událostech na devadesáti kilometrech dálnice D1 a všech ostatních silnicích v kraji. Policisté tam vkládají aktuální informace do systému, který pak využívají řidiči prostřednictvím různých aplikací v mobilních telefonech, navigacích nebo v tabletech.