Stanice zprovoznila energetická společnost E.on ve spolupráci s městy.

Stanice ve Žďáře nad Sázavou a v Bystřici nad Pernštejnem je určeny pro nabíjení aut i kol. Ve Vysočina Areně slouží jen cyklistům. „Nabíjení elektrokol přispěje k podpoře turistického ruchu v regionu,“ řekl mluvčí společnosti E.on Vladimír Vácha. Nové nabíjecí stanice na Žďársku jsou součástí projektu e-Vysočina a Vysočina šetří energii.

Žďár nad Sázavou - Druhý z letošních šesti žďárských farmářských trhů se v sobotu dopoledne uskutečnil na náměstí Republiky. Od osmé hodiny ranní mohli návštěvníci vybírat především mezi zemědělskými a potravinářskými produkty z regionu. "Koupil jsem si p
Nákup na farmářském trhu? Pivo, chleba a sekaná

„Elektrikou poháněným autům, kolům nebo třeba koloběžkám patří budoucnost. Na městech je, aby teď podporovala vytvoření silné infrastruktury. Když jsme se rozhodovali, kam v Bystřici nabíjecí stanici umístit, volba logicky padla na centrum Eden, které prezentujeme jako centrum zelených vědomostí,“ nechal se slyšet starosta Bystřice nad Pernštejnem Karel Pačiska.

Podle vedoucího marketingu společnosti E.on Radka Bílého jsou města v Kraji Vysočina všeobecně podpoře e-cyklistiky a elektromobility nakloněná. „Otevřením dalších nabíjecích stanic se snažíme rozvinout tento druh cykloturistiky, elektromobility. Cílem je rozšířit nabíjecí infrastrukturu a dál propojovat jednotlivá města,“ řekl Radek Bílý.

Nedělní otevření všech tří nabíjecích stanic se neslo ve slavnostním duchu. Ve městech byly veřejnosti k dispozici k vyzkoušení elektrokoloběžky a elektrokola. Dále skútry na elektřinu i elektromobily Tesla s řidičem.

„Krásné svezení. To je plnohodnotné auto,“ prohlásila Petra Drobná. „Ale dokud nebudou elektromobily cenově dostupné i pro obyčejné lidi, já si mohu o nich nechat jenom zdát,“ usmála se Drobná.

Po kamenném historickém mostě projede jen jedno auto, navíc je nyní zúžený betonovými bloky.
Přes kamenný most v Hamrech se přes zákaz snaží projet i kamiony

Podle Jana Křižky z Asociace pro elektromobilitu České republiky ale už stojíme na prahu nového věku automobilismu. „Tak jako před zhruba pětačtyřiceti lety přestaly jezdit parní lokomotivy a nahradily je lokomotivy elektrické, tak nás teď čeká výměna aut na silnicích. Spalovací auta postupně nahradí elektromobily,“ prohlásil Jan Křižka.