„Přípravy jsou v takovém stádiu, že už přes rok čekáme na souhlas ministerstva životního prostředí. To je povinná součást žádosti o vydání územního rozhodnutí. Souhlas máme už několikrát slíbený, a to dokonce i od pana ministra. Nezbývá nám ale nic jiného, než čekat,“ potvrdila ředitelka jihlavského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová.

Teprve potom přijdou na řadu stavební povolení, jednání ohledně stavbou dotčených pozemků a vyhlášení výběrového řízení. „Jinak jsme se zatím se vším tak nějak poprali. V územním řízení by žádný zásadní problém být neměl,“ přemítala Marie Tesařová.

Revitalizace lokality rybníka Stráž dle vizualizace.
Kolem rybníka Stráž se budou prohánět bruslaři

Západní obchvat Pelhřimova, který bude dlouhý téměř pět kilometrů, povede od Myslotína, kde se napojí na silnici I/34, až ke křižovatce se silnicí I/19 u Starého Pelhřimova. Součástí stavby bude mimo jiné také propojení se silnicemi I/19 a II/112 pomocí mimoúrovňové prstencovité křižovatky.

Stavba výrazně zlepší životní podmínky obyvatelům města Pelhřimova a odvede tranzitní dopravu z intravilánu města. Vedení trasy přeložky navíc zkrátí průjezdnou trasu územím, zrychlí průjezd a zlepší plynulost dopravy. „Základním požadavkem je dosažení parametrů silnice první třídy, bezkolizní křížení se silnicemi, s vodotečemi a polními cestami, zachování stávajících dopravních spojení a propojení nové komunikace na stávající silniční síť,“ vyjmenovala Tesařová.

Přeložka silnice I/34 vedená západním obchvatem Pelhřimova je součástí mezinárodní silnice E551, která je postupně přestavována a homogenizována na kategorii S 11,5/70. „V minulosti byly realizovány úseky Jarošov nad Nežárkou – Kamenice nad Lipou jižně od Pelhřimova a severně od Pelhřimova propojení s dálnicí D1 Pelhřimov – Humpolec. V nedávné době byla realizována stavba Nová Ves – Božejov, na kterou navazuje taktéž již zprovozněná stavba Božejov – Ondřejov – Pelhřimov,“ informovala ředitelka jihlavského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat Pelhřimova bude propojovat zmíněné úseky v ucelený tah. Vybudováním akce dojde k homogenizaci celého souboru staveb ve směru od Nové Vsi po Humpolec na kategorii S 11,5/70.

Podle původních plánů měli pracovníci, kteří stavbu obchvatu připravují, v červnu příštího roku vyhlásit výběrové řízení na dodavatele stavby. V květnu roku 2020 by pak měla být stavba zahájena a v listopadu roku 2022 by byl západní obchvat Pelhřimova uveden do provozu. Jestli to tak ale opravdu bude, se vzhledem k již zmíněnému zdržení, zatím neví. Předpokládaná cena stavby je zhruba 945 milionů korun.

Středověké slavnosti na Orlíku.
Během prodlouženého víkendu můžete zamířit na hrad Orlík i do Těchobuze