Ředitel společnosti Petr Chadim argumentoval, že se firma nemůže zavazovat k něčemu, co nebude schopná plnit. „Minulý týden vydané vládní nařízení nijak neřeší, kdo bude platit rozdíl mezi nynějšími mzdami a těmi, které nařízení předepisuje. My máme s městem a krajem platné smlouvy. Ty vycházejí z nabídky, v níž jsme počítali i s tím, jaké mzdy dokážeme platit. Nyní nemáme záruku, že kraj či město rozdíl vzniklý vládním nařízením doplatí, proto jsme chtěli do kolektivní smlouvy doplnit příslušnou klauzuli. Jinak jsem s odbory na všem dohodnuti," řekl Chadim.

Podle odborářského vyjednavače Libora Weinsteina ale odbory požadované záruky dávat ve smlouvě dávat nemohou. „Chtěli po nás souhlas s porušováním nařízení vlády, tedy s tím, že řidiči nedostanou mzdu podle tohoto nařízení, pokud firma nedostane peníze od města nebo kraje, který objednává a platí veřejnou dopravu. My takové záruky dávat nemůžeme, to je věcí vlády případně kraje. Proto jsme smlouvu podepsat nemohli," argumentoval Weinstein.

O dalším postupu odboráři rozhodnou v příštích dnech. „Sejdeme se našimi členy a během příštího týdne se dohodneme, co dál. Stávková pohotovost trvá, proto očekávám, pokud se mezitím situace nevyřeší jinak, vyhlášení stávky," dodal Weinstein.

Zvrat jednání překvapil starostu Znojma Vlastimila Gabrhela. „Očekával jsem podpis smlouvy. Argumentům obou stran rozumím, mají svou logiku. Obě strany ale musí také pochopit, že město je vázané výsledky soutěže, kterou dopravce vyhrál s určitou nabídkou. Ta stanovila podmínky, kterými jsme nyní všichni vázáni. Pokud bychom je chtěli měnit, musíme smlouvu vypovědět a soutěžit znovu, jiná možnost není," upozornil znojemský starosta.