Přesněji řečeno „oktávka“ na Vysočině figuruje v 10 % případů prodávaných starších aut. V těsném závěsu se drží Škoda Fabia, tvoří podíl 8% nabízených ojetin. Potud kraj víceméně kopíruje průměr. Třetí pozici zaujímá sice opět produkce koncernu Volkswagen - konkrétně VW Golf se 4%. Tady ovšem začínají zmíněné rozdíly.

Celorepublikově se totiž na třetím místě umístil VW Passat se 4%. Na Vysočině se ale tento typ vozu se 2% podílu mezi nabízenými auty zařadil až za Ford Mondeo (4%) a Audi A4 (3%). Mimochodem Audi A4 je na tom procentuálně na Vysočině nejlépe z celé republiky. V průměru se totiž v Česku tato ojetina objevuje jen v 1% případů.

A také podíl starých prodávaných vozů Škoda Felicia je na Vysočině o procento vyšší, než je průměr, v kraji tvoří 2%.
Ve čtyřech z pěti vysočinských okresů má nabízené ojeté auto nejčastěji stříbrnou barvu. Jen na Žďársku dominují černá vozidla. Pro srovnání – republikový průměr pořadí prvních tří barev je šedá, černá, modrá. Stříbrná je až na pátém místě.

I v počtu ujetých kilometrů se nabízená vysočinská ojetá auta liší. Průměrně mají ojetiny v Kraji Vysočina najeto 187 133 kilometrů. To je o 47 580 kilometrů víc oproti tuzemským průměrným hodnotám. Stejně tak se o rok liší průměrné stáří prodávaných aut. Na Vysočině je to nejčastěji rok výroby 2005, v republice 2006.

A jaký je vůbec zájem zákazníků, kteří ze zmíněných nabízených aut vybírají? „Mohu potvrdit, že dobře jdou na odbyt stále škodovky - octavie, fabie, ale my tu máme pestrou směsku, je z čeho vybírat,“ uvedl Libor Trávníček, jednatel společnosti Autotrade, která provozuje autobazar v Husově ulici v Jihlavě. Patří mezi největší autobazary na Jihlavsku. „Lidi by si koupili i jinou barvu octavie, ale nejvíc se zkrátka vyrobilo stříbrných, tomu pak odpovídá nabídka,“ doplnil Trávníček.