Pravděpodobně se tak nepodaří položit nový povrch ani v jednom jízdním pásu ještě letos, a bude nutné betonářské práce odložit do příští stavební sezony, uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.

„Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," uvedl Čermák s tím, že překvapivě špatná kvalita podloží pod dálnicí se projevila i na jiných opravovaných částech komunikace a liší se i v rámci jednotlivých úseků. OHL ŽS, která dálnici u Velké Bíteše opravuje, z tohoto důvodu zastavila stavbu.

Náklady na sanování a práce navíc v souvislosti s odvodněním podloží odhadla stavební firma na řádově miliony korun, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Pokračování je podmíněné schválením nové realizační dokumentace. Podobný problém s podložím ředitelství řeší i na úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Tam ale jedná o urychlení stavby a alespoň betonáži části jízdního pásu před zimní stavební přestávkou.