Oznámil to náměstek brněnského primátora Martin Ander. „V současnosti město zadalo studii pro Správu železniční dopravní cesty. Ta ji potřebuje při porovnávání obou variant polohy nádraží. My navíc chceme připravit všechny podklady, aby rozhodování bylo relevantní. Vedení města dlouhodobě protežovalo odsunutou variantu a ta je zpracovaná do velkých detailů. Naopak pro nádraží v centru chybí," sdělil Ander.

Studie, která má rozhodnout o tom, která varianta nádraží je výhodnější, bude hotová za dva roky. „Počítáme s druhou polovinou roku 2016," potvrdil mluvčí železničářů Jakub Ptačinský.

Náměstek Ander upozornil, že doposud město počítalo s tím, že i pokud zůstane nádraží v centru, nová městská čtvrť Jižní centrum zůastane prakticky stejná. „Ale jiná poloha nádraží musí mít na podobu čtvrti dopady. S nádražím v centru nebude třeba se pouštět do věcí navázaných na odsun. Například dopravní obsluha nemusí mít tak extrémní kapacitu, jako kdyby měla přepravovat všechny lidi z nádraží," je přesvědčený Ander.

Podle něj je tak možné, že nebude potřeba naplánovaná hustá tramvajová síť v Jižním centru. „Navíc nebude tak velký tlak na rychlé trvalé zastavění oblasti. Lze jej důkladněji naplánovat s odborníky na urbanismus. A později vytvořit čtvrť, kde bude více bytů, zeleně i třeba náměstí," nastínil.

S kroky města nesouhlasí bývalý náměstek a nyní předseda spolku Brno+ Robert Kotzian. „Zastupitelstvo vyhlásilo na podzim roku 2016 referendum o poloze nádraží. Tím si zároveň zakázalo dělat jakékoliv kroky k realizaci jedné z variant. Pokud třeba vyhlásí architektonickou soutěž, podnikneme proti tomu právní kroky," varoval Kotzian. Podotkl přitom, že přisunutá varianta znamená kvůli hlukovým limitům naopak méně bytů.

Náměstek Ander s ním nesouhlasí. „Naše kroky jsme konzultovali s právníky. Žádný expert nám neřekl, že nemáme dělat nic," řekl.

Naopak Miroslav Patrik z aliance Referendum postoj radních vítá. „Je to vstřícný krok. Lidé před referendem získají lepší informace o výhodách a nevýhodách obou variant," uvedl.