VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pokud chci být úspěšný, musím mít i dobrého trenéra

Chotěboř – Vítězstvím ruského reprezentanta skončilo mistrovství Evropy v letecké akrobacii, které se od 3. do 12. srpna konalo v Počátkách u Chotěboře. Ruští reprezentanti také kralovali i v soutěži týmů. Nejlepším českým akrobatem se stal Petr Kouřil, který skončil na 16. místě. Přitom však chybělo málo, aby atakoval první desítku.

16.8.2017
SDÍLEJ:

Českého reprezentanta Petra Kouřila připravila o první desítku banální chyba.Foto: Miloš Novák

„Jedna zbytečná chyba mě o místo na vyšších pozicích připravila,“ přiznal Petr Kouřil po závodech. „V jedné figuře jsem místo půlky udělal dvě čtvrtky, za což jsem dostal nula bodů. Je to škoda,“ podotkl. I přesto je však s celkovým umístěním spokojený.

Petr Kouřil začal létat už v osmnácti, letecké akrobacii se však intenzivně věnuje teprve od roku 2010. Ta ho však naprosto pohltila. „Důležité je vylétat se. Zautomatizovat si věci, na které pak nemusím myslet. Aby byl ale letecký akrobat úspěšný, tak je přímo nezbytné mít dobrého trenéra na zemi, který vám posléze řekne, co děláte špatně. Já se nevidím, můžu si myslet, že jsem figuru provedl správně, ale ve finále to tak být nemusí. Letecká akrobacie je hodně o intuici,“ říká.

Také je však o značné fyzické a psychické zátěži. Piloti jsou často po závodech energeticky vyždímaní. Podle Petra Kouřila zabrat dostává především hlava. „Já však minimálně šestkrát do týdne sportuji, takže to až tak nepociťuji. Pravdou ale je, že to nesmím přehánět s tréninkem. Dva lety denně jsou optimum. Když to přeženete, tak si pak na měsíc musíte dát od létání pohov,“ vysvětluje. Přiznává, že se jednou přecenil, a pak měl závratě a problémy s motorikou.

Letecká akrobacie je především o talentu, disciplíně a hlavně klidu. Panika zde nemá místo. Petr to potvrzuje: „Zažil jsem chvíle, kdy mi při akrobacii vysadil motor. Musel jsem zachovat chladnou hlavu a přistát. Naštěstí to dopadlo dobře. Když si děláte pilotní kurz, tak vysazení motoru je základní věc, kterou se musíte naučit. „Krizovky“ se občas přihodí, ale vy je musíte umět zvládat,“ dodává.

Evropský šampionát měla původně v neděli 13. srpna zakončit soutěž o Pohár Ivana Tučka. Ta se však pro nepřízeň počasí nekonala. Piloti tedy předvedli alespoň exhibiční show ve free stylu. „Myslím si však, že i přesto si to všichni diváci užili,“ je přesvědčený šéf pořadatelského týmu Jan Adamec.

Na letišti v Počátkách bylo skutečně na co koukat. Armádní Gripen, který pilotoval kapitán Ivo Kardoš, předváděl neuvěřitelné kousky. To samé by se dalo říci o vrtulníku Eurocopter AS 350, jež řídil Daniel Tuček, syn legendárního pilota, jehož putovní pohár si na letišti převzal mistr Evropy Dimitry Samokhvalov. Návštěvníci dále měli možnost ocenit disciplínu ve formacích, nebo umění nejlepšího českého akrobata Martina Šonky.

Erika Nováková

Autor: Redakce

16.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nové jízdní řády najdou cestující promoklé na nechráněných vývěskách dvou protilehlých zastávek v Sucheniově ulici. Obě zastávky se jmenují shodně: u aut. nádr.

Na nádraží přestane zajíždět několik dalších autobusů

Ilustrační foto.

Muž chtěl ženě sebrat auto, pak je alespoň poničil

Kvalita soutěže je na vysoké úrovni, říká předseda futsalového svazu Petr

Vysočina – Každý ročník má jiného vítěze. To je specifikum Krajského přeboru ve futsalu na Vysočině. Skutečně, za osm let se obhájit titul přeborníka nikomu nepodařilo. „Obhajoba je vždy těžší. Každý rok je jiný vítěz,“ potvrzuje předseda krajského futsalového svazu Zdeněk Petr, který v rozhovoru pro Deník zhodnotil nejen minulou sezonu, ale i osmiletou historii halového sportu v Třebíči. Posledním vítězem je Phiasco Třebíč, které zvítězilo už třikrát a má tak na prahu nové sezony šanci stát se prvním obhájcem.

Kam o víkendu? Třeba do nového oddělení třebíčské nemocnice

Třebíč - Bavor a Javor? Hučka? Vltavín? Nebo prostě nemocnice? Zdánlivě nesrozumitelnému spojení slov udělá jasno přehled víkendových akcí na Třebíčsku, které jako tip nabízí Deník.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Mladíci můžou na postup zapomenout

Třebíč – Sen o naději se rozplynul. Hokejisté Horácké Slavie živili teoretickou naději na postup do nadstavbové části Ligy mladšího dorostu. K tomu ale potřebovali v dohrávce 13. kola skupiny G regionální soutěže porazit záložní tým jihlavské Dukly.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT