„Kraj potvrdil, že ve smlouvě je dokončení prací podepsáno do konce října,“ konstatoval starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid.

Samotná stavba bude zahájena vybudování takzvané technologické lávky, tedy provizorního přemostění řeky pro inženýrské sítě, které silničním mostem pod vozovkou vedou a jež se nesmí přerušit. „Bude ještě nějakou dobu trvat, než bude silnice uzavřena,“ poznamenala mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová. Ke stržení starého mostu dojde až na konci července a objížďky přerušené části páteřní silnice budou teprve stanoveny. Místní objízdné trasy pro automobily do 6 tun, autobusy a zásobovací vozy povedou s největší pravděpodobností Třebíčskou ulicí a po obchvatu města.

„Ministerstvo dopravy přislíbilo nezpoplatněnou objížďku po dálnici, takže ostatní doprava bude moci směřovat tudy,“ přiblížil starosta Necid.

Nákladní automobily tak uzavřený most objedou po dálnici a nebudou se podílet na zhoršování dopravních komplikací ve městě, pomalejší dopravní prostředky, jako jsou například traktory nebo bagry, které na dálnici nesmí, dostanou výjimku.

Jakákoliv oprava na hlavním silničním tahu ve Velkém Meziříčí, která spojuje Jihlavu s Brnem, je o to problematičtější, protože „šestsetdvojka“ slouží i jako objízdná trasa pro dálnici D1. Tam se nyní navíc modernizuje úsek mezi Velkým Meziříčím a Měřínem, kde na řidiče čeká 7,2 kilometru dlouhé zúžení vozovky mezi sjezdy 134 u Měřína a 141 Velké Meziříčí-západ, a ve směru na Prahu se opravuje i exit 141 Velké Meziříčí-západ. Jakmile však dojde na dálnici nad Meziříčím dopravním problémům, auta sjíždějí do města.

Velké Meziříčí ale tranzitní doprava obvykle velmi rychle ucpe. „Doufám, že na dálnici bude upozornění, že hlavní silnice přes Meziříčí není průjezdná. Aby se pak tady řidiči nemotali a nehledali, kudy zase co nejrychleji zpátky. Už tak je to ve městě ohledně dopravní zátěže špatné,“ prohlásila Anna Kuncová.

Meziříčští obecně o zlepšení dopravní situace ve městě pod dálnicí usilují už léta. Jako první na Vysočině zavedli zákaz tranzitní nákladní dopravy. „Budujeme kruhové objezdy, jsme pilotním místem Vysočiny pro dynamické vážení kamionů u vjezdu do města,“ sdělil starosta.

Velké Meziříčí rovněž stojí o zavedení úsekového měření rychlosti aut v opravovaných úsecích dálnice. Při něm kamera vyfotí řidiče a zaznamená čas vjezdu do měřeného úseku, Při výjezdu „zapíše“ opět čas a vypočítá z ujeté vzdálenosti průměrnou rychlost. Pokud šofér nedodrží stanovenou rychlost, čeká jej pokuta.