"Jízdní pás na Brno byl uzavřen v sobotu po 20:45. Na provoz v úseku pak dohlíželo pět policejních hlídek. Na objízdných trasách během noci žádné komplikace nebyly," uvedla Čírtková. Po 22. hodině provoz zeslábl. Auta sjížděla z dálnice na exitu 153 u Lhotky. Projížděla po silnici II/390 směrem na Osovou Bítýšku a pak po II/602 do Velké Bíteše, kde se mohla na D1 vrátit. Směrem na Prahu se jezdilo bez omezení.

Dělníci během noční uzavírky osadili čtyři nosníky nového nadjezdu u Bíteše, pracovali nad pravým jízdním pásem. V 05:00 byly nosníky na svém místě. "Trvalo to delší dobu, než kdybychom to dělali ve dne," řekl Petr Černík ze stavební firmy Alpine. Po dokončovacích pracích z D1 musel být odsunut mohutný jeřáb. Druhá část nadjezdu se bude stavět počátkem dubna. Levý jízdní pás bude v té době uzavřen kvůli výměně cementobetonového krytu. Auta budou jezdit v obou směrech po jedné polovině dálnice.

Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí oprav D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány celkem tři nadjezdy, obnoveny budou dva. Na prvním, který překlenuje D1 na 156,5 kilometru poblíž vsi Jáchymov, už byly nosníky instalovány loni. Nadjezd na 162. kilometru umožní přístup k zemědělským pozemkům kolem dálnice.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun.

Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí sdružení firem OHL ŽS a Apline Bau CZ. Po zimní přestávce byly letos stavební práce obnoveny 5. března. Opravy této části dálnice by měly být kompletně hotové do konce letních prázdnin.