Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace nádraží v Brodě bude pokračovat v roce 2017

Havlíčkův Brod – Přestavba vlakového nádraží v Havlíčkově Brodě bude pokračovat v roce 2017, uvedl v pondělí při slavnostním otevírání dvou opravených nástupišť generální ředitel státní Správy železničních a dopravních cest (SŽDC) Pavel Surý.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě byla v pondělí oficiálně otevřena první dvě opravená nástupiště. Podle generálního ředitele státní Správy železničních a dopravních cest Pavla Surého by modernizace zbývajících nástupišť měla pokračovat v roce 2017. Foto: Deník/Filip Brož

Modernizace druhého a třetího nástupiště stála celkově 139 milionů korun, přičemž hlavním investorem bylo SŽDC a stavební práce provedlo sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, Habau CZ a GJW.

„Oprava tří zbývajících havlíčkobrodských nástupišť by měla být zahájena v roce 2017, přičemž příští rok chceme zpracovat kompletní projektovou dokumentaci," řekl Surý. Ten podotkl, že při přípravě se vždy musí vyhodnocovat různé ekonomické výsledky a tím pádem nemohly být zmodernizovány všechny nástupiště najednou. „Vlakové nádraží v Brodě patří mezi nejvýznamnější stanici na trati Kolín – Brno a v budoucnosti by tato trať měla být řízena z centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Z toho důvodu jsou další opravy nezbytné," podotkl Surý.

Nově je k nástupištím vytvořen bezbariérový přístup prostřednictvím nových výtahů. Opraven byl také podchod pro cestující a zavazadlový podchod včetně nového informačního systému a mobiliáře.

Opravené nástupiště si včera pochvaloval také přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan. „Stanice se dočkala rekonstrukce po dlouhých padesáti letech. Myslím si, že změny uvítali i cestující, jelikož nastupování z opravených nástupišť je nyní mnohem pohodlnější," vysvětlil Kaplan. Podle něj nádražím projede kolem 250 vlaků za den. „Díky letošní opravě první části nádraží rovněž vznikl systém pro předtápění rychlíkových souprav, které jsou ve stanici v noci odstaveny. Doposud musela vagony totiž vyhřívat lokomotiva," nechal se slyšet Kaplan.

Modernizace dvou nástupišť trvala půl roku, přičemž stavební práce se obešly bez výraznějších komplikací. „Pod nástupišti se nachází skála, takže největším problémem bylo ji nějakým způsobem upravit do vyhovujícího stavu. Z toho důvodu jsme také zakoupili speciální skalní frézy, které však nepomohly. Ke slovu se tak dostala těžká kladiva a dělníci museli skálu ručně opracovat metr po metru," konstatoval generální ředitel společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. Ten dodal, že zbytek prací probíhal dle předem stanového plánu.

Autor: Filip Brož

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Třebíčští Snipeři vyloupili Bystřici

Ilustrační foto

Tři roky zákazu činnosti. Ochránce zvířat Ondráček se však k soudu nedostavil

Martin Lank: Největší klad programu Realistů je jeho reálná splnitelnost

Jihlava - Jedním z největších překvapení voleb před čtyřmi lety na Vysočině byl poslanecký mandát pro Martina Lanka. Ten kandidoval za hnutí Úsvit a získal více hlasů než poslankyně za ODS. Do voleb jde Martin Lank i letos, a to na kandidátce Realistů

Předseda strany nemůže zůstat za bukem, říká Jan Veleba

Vysočina - Jediný předseda celostátní strany z Vysočiny Jan Veleba jde i do těchto voleb. Je lídrem Strany práv občanů (SPO) pro Vysočinu.

Mladý muž napadl v parku ženu ležící na lavičce

Třebíč - V parku na Gorazdově náměstí v neděli po půlnoci čtyřiadvacetiletý muž napadl a zranil ženu. „Policisté přijali na tísňové lince 158 oznámení, že se z části parku u ulice Smrtelná ozývají rány a křik. V parku policisté nalezli zraněnou ženu, nikdo další se zde nenacházel,“ řekla policejní mluvčí Jana Kroutilová.

Nejtepleji bylo v září v Dukovanech, nejvíc pršelo ve Velké Bíteši

Třebíčsko, Vysočina - Září bylo oproti průměru neznatelně chladnější. Průměrná měsíční teplota na Vysočině byla 11,4 °C, což představuje odchylku -1 °C od dlouhodobého normálu za období 1981 - 2010.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení