Obrovským pomocníkem je aplikace například pro zdravotnické operační středisko v Jihlavě. „Hlavním přínosem je určitě možnost jednoduché a efektivní lokalizace volajícího, což je pro úspěšnou záchranu pacienta naprosto stěžejní,“ vyzdvihl vedoucí krajského dispečinku Pavel Sedlák.

„Svoji adresu zná každý, ve městě se člověk také nějak zorientuje, ale třeba v lese už to bývá problém. Toto je proto mnohem lepší a především rychlejší, než záchranné službě vysvětlovat, kde zrovna jsme,“ podotkla Jana Kudlová z havlíčkobrodského Červeného kříže.

V život ohrožující situaci stačí přidržet nouzové tlačítko na displeji chytrého telefonu. Tímto jednoduchým pohybem se spustí vytáčení linky 155 a současně se odešle zpráva, která obsahuje informace o aktuální poloze i spoustu užitečných údajů. „Například jaké bere pacient léky nebo s jakými chorobami se léčí,“ přiblížil Sedlák.

„Člověk navíc může zavolat pomoc také sám sobě. Když už je ve fázi, že nemůže mluvit a jen chrčí, tak je Záchranka naprosto ideální. Vždy lidem říkám, že máme v mobilu kdejakou blbost, tak proč nemít tuto aplikaci, která je navíc přínosná a má smysl,“ řekla ředitelka Oblastního spolku Českého červeného kříže v Havlíčkově Brodě Ilona Loužecká.

Se Záchrankou má Ilona Loužecká i vlastní zkušenost. „Můj tatínek je po dvou infarktech a operaci srdíčka. Několikrát už jsem mu volala pomoc přes tuto aplikaci a funguje opravdu výborně. Nikdy mě nenechala ve štychu,“ svěřila se Loužecká.

Užitečné informace v ní najdou i samotní uživatelé. Ukáže například otevřené pohotovosti nebo třeba seznam míst s defibrilátory. Nechybí ani návod na první pomoc.

„Obecně lze říci, že každá moderní technologie, která vede k úspěšné a včasné záchraně životů, je velkým přínosem nejen pro záchrannou službu, ale i pro ostatní členy integrovaného záchranného systému,“ uzavřel mluvčí Zdravotnické záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček