Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by se odstranění starého a položení nového povrchu ve směru z Brna do Prahy do zimy nestihlo. Informaci Českého rozhlasu potvrdil ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Podle něj by se s dalšími pracemi mělo začít až příští rok po zimní stavební přestávce.

Nová dohoda by měla zhotovitele zprostit jakýchkoliv sankcí a penalizací způsobených odkladem stavebních prací, řekl Rýdl. Firmy totiž podle dohody mají být s pracemi na modernizaci dálnice hotové ještě před začátkem zimní stavební přestávky, jinak jim hrozí pokuta milion korun za každý den zpoždění.

Zimní přestávka obvykle končí v dubnu, a dá se tak předpokládat, že se stavební práce na uvedeném úseku protáhnou do poloviny příštího roku.

Úsek u Jihlavy je tak v pořadí už druhým, na němž se práce letos nestihnou podle harmonogramu.

Prvním je dálniční úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, který je ve skluzu zhruba 200 pracovních dnů.

Na dvou úsecích z celkových čtyř zvládly stavební firmy výstavbu jednoho jízdního pásu (směr z Prahy do Brna) a začaly se stavbou opačného směru. V úseku Větrný Jeníkov Jihlava se měly původně stavební práce na druhou polovinu dálnice přesunout v tomto týdnu.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností.