VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Majitel Priusu dává najevo ekologické smýšlení

Třebíč - Toyota Prius. Určitě jste o ní už slyšeli. Bylo to jistě v souvislosti s alternativními pohony automobilů. Možná jste ji i viděli někde na silnici nebo ve filmu. Zcela jistě ji ale mnoho motoristů, jak se říká, nebere moc vážně. Obzvláště v našich končinách, kde slovo „ekologie" moc v módě není, a města se hemží dieselovými automobily, vypouštějícími ze svých výfuků černá oblaka sazí.

Retro vůz je atraktivní, stejně jako jeho majitelka

Třebíč – Před pár lety zažil motoristický svět vlnu takzvaného retro stylu. Automobilky se totiž designem některých svých modelů vrátily o několik desítek let zpět a nechaly se inspirovat tvarem karoserií již dříve vyráběných automobilů. Pro příklad uveďme VW Beetle (Brouk), Mini (Cooper), Chevrolet HHR, Ford Thunderbird, Chevrolet Camaro, Ford Mustang a další.

Měl přezdívku piáno a byl vždy oblíbený. Mercedes Benz 123

Třebíč - Mercedes 123 měl ve své době přezdívku „piáno". Tento vůz střední třídy vycházel z předchozího typu 114/115 a byl snad nejrozšířenějším vozem této značky ve Střední Evropě. Tato skutečnost byla dána tím, že se jednalo o velice oblíbený automobil. A to v podstatě ihned od počátku jeho výroby, která začala v roce 1976.

OBRAZEM: Toyota Land Cruiser je drsný chlapík

Třebíč - S terénními Jeepy z druhé světové nebo korejské války se v poslední době doslova, jak se říká, roztrhl pytel. Jejich kouzlo, kterým byly staré Jeepy dříve obestřeny, se postupem času začalo mírně vytrácet. Proto je příjemným osvěžením pokochat své motoristické srdce něčím výjimečným, něčím, co každý den na silnici nepotkáte.

OBRAZEM: Embéčko. Auto, na které se nezapomíná

Třebíč - Málokdo tuší, co v sobě skrývá všem dobře známá Škoda 1000 MB. V době své výroby se totiž jednalo o velice moderní vůz evropské úrovně, vyráběný těmi nejmodernějšími výrobními technologiemi.

OBRAZEM: Nejslavnějším majitelem Volhy byl Jurij Gagarin

Třebíč - Počátkem padesátých let minulého století se v Sovětském svazu začalo s vývojem nového vozu, který měl nahradit osvědčenou Pobědu M20, vyráběnou od roku 1946. Nový sedan, nesoucí označení Volga GAZ 21, se představil roku 1955, ale jeho výroba se začala rozbíhat až v roce 1956.

OBRAZEM: Camaro je atraktivní vůz za „lidovou" cenu

Třebíč - V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky.

Klenot pro radost i pracovní vůz. To je Chevrolet Silverado

Třebíč - V Americe jsou lehké nákladní pick-upy velikou módou. Jejich oblíbenost po desetiletí neklesá. Američané si je kupují nejen jako pracovní auta, ale i jako auta pro každodenní provoz nebo pro volný čas.

Tatra 613. Panský kočár pro papaláše

Třebíč - Počátkem sedmdesátých let minulého století automobilka Tatra ještě stále vyráběla notně zastaralý typ 603, který vznikl již v padesátých letech. Po celá šedesátá léta pak probíhaly pokusy o modernizaci „šestsettrojky". Některé se omezily pouze na optické úpravy karoserie, jiné šly podstatně dále.

OBRAZEM: Výjimečný vůz má i u nás svůj klub fanoušků

Třebíč - Rok 1984 byl ve znamení představení dalšího vozu rozmáhající se kategorie SUV Sport Utility Vehicles (sportovně-užitkových vozidel). Automobil pocházel ze země vycházejícího slunce a nesl název Toyota 4Runner.

Dodge Charger je hvězdou filmových pláten

Třebíč - V šedesátých letech minulého století vzniklo v Americe mnoho vzrušujících vozů kategorie Muscle Cars. Snad nejznámějším z nich je Dodge Charger, tedy především jeho modelové ročníky 1968 - 1974. V uvedených letech se Charger mohl chlubit karoserií doslova úchvatných tvarů. Snoubila v sobě ladnost a brutální sílu, která se také opravdu ukrývala pod kapotou.

Jeden z nejlepších. Jaguar XJS

Třebíč - V sedmdesátých letech minulého století vrcholila obliba automobilů třídy GT. Písmena GT jsou zkratkou italského Gran Turismo nebo anglického Grand Touring a je jimi obecně označována kategorie automobilů, které jsou schopny poskytovat své osádce luxus a pohodlí při cestách na dlouhé vzdálenosti.

Berlínská zeď padla, Wartburg jezdí spolehlivě dál

Třebíč – V šedesátých letech minulého století proběhla rozsáhlá modernizace východoněmecké automobilky v Eisenachu. Cílem změn měla být výroba zcela nového vozu Wartburg, který měl nést typové označení 353.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT