VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Klenoty třebíčských garáží

OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Třebíč - Téměř před dvěma lety jsme si na těchto stránkách představili americký sportovní vůz Chevrolet Camaro čtvrté generace se šestiválcovým motorem. Dnes máme tu výjimečnou příležitost seznámit se s první generací tohoto dnes již kultovního sporťáku. Připomeňme si proto znovu jeho historii.

OBRAZEM: Třebíčské MG z roku 1935 je opravdovým skvostem

Třebíč - Tradiční anglická automobilka vyrábějící vozy se značkou MG vyráběla vždy zajímavé vozy s výkonnými motory. Některé z nich jsme si již na těchto stránkách v minulosti představili. Dnes je na řadě jeden z nejvzácnějších.

OBRAZEM: Mercury Eight pohání legendární „flathead"

Třebíč - Pokud budeme hovořit o americkém automobilovém průmyslu, lze konstatovat, že noblesa a velkorysost třicátých let minulého století se odrážely i v letech poválečných. Příkladem toho může být vůz Mercury Eight.

Trambus z roku 1979 hasičům stále dobře slouží

Okříšky - Již v průběhu druhé světové války byl v Mladé Boleslavi tajně vyvinut nákladní automobil, který se pak vyráběl v letech 1945 až 1958 pod označením Škoda 706 R. Pod dlouhou kapotou měl vznětový řadový šestiválec o obsahu téměř 12 litrů.

OBRAZEM: Sportovní Kaipan ukrývá díly z Fabie

Třebíč - Už jste někdy řídili Kaipana? Já ano! A musím říct, že pokud bych nevěděl, že se v útrobách tohoto sportovního vozu ukrývají komponenty jedné z nejprodávanějších škodovek, rozhodně bych tomu nevěřil. Řeč je o Kaipanu 16.

Hasičský speciál měl původně sloužit německému wehrmachtu v Africe

Rapotice, Třebíč - Červený vůz se řítí nocí a rozráží tmu, silnici osvětlují jen dva kužele světel, krajem se nese řinčení zvonu a již z dálky jsou vidět červená výstražná světla. Na otevřeném hasičském voze sedí hrstka statečných v bílých pracovních oblecích s přilbami na hlavách. Ani jeden z nich neví, co ho za okamžik čeká…

Závodní honda z roku 1974 ještě dnes úspěšně bojuje v soutěžích

Třebíč - Asi každý z nás si vzpomene na klukovská léta, když celá motoristická část ČSSR žila vždy druhý prázdninový měsíc motocyklovou Velkou cenou Brna. Mnozí z nás zavzpomínají na hodiny strávené před televizní obrazovkou, ti šťastnější pak trávili čas přímo v Brně u závodního okruhu. Ale i na běžných silnicích se v tu dobu bylo na co dívat.

Dodge Ram Longhorn je to pravé auto nejen pro americké jižany!

Třebíč - Koncern Chrysler v divizi nákladních automobilů zastupovala vždy značka Dodge. A Dodge měl odjakživa nelehký úkol konkurovat Fordovým oblíbeným pickupům řady F.

Volkswagen Golf byl pod značkou TAS montován i v Jugoslávii

Třebíč - Dnes budeme pokračovat v sérii článků o automobilech značky Volkswagen. Řeč bude o následníkovi hranatého Golfa MkI. Ten v sedmdesátých letech minulého století nahradil oblíbeného, ale již letitého Brouka, a blíže jsme se s ním seznámili na těchto stránkách již v minulosti. Tentokrát se pokocháme jeho nástupcem.

OBRAZEM: Pravý Volkswagen Transporter má motor vzadu

Třebíč - Minule jsme si řekli něco o historii výroby populárního automobilu Volkswagen Brouk. Dnes plynule navážeme na jeho většího bratříčka, který obohatil nabídku automobilky v roce 1950. Jedná se o typ Transporter, užitkový automobil nebo minibus, postavený na základě již zmíněného Brouka.

Nesmrtelný Brouk byl inspirován naší Tatrou

Třebíč – Hitlerův nápad, jak zmotorizovat Německo, byl jasný. Vyvinout jednoduchý, nenáročný a hlavně levný lidový automobil, který by byl vyráběn ve velkých počtech a dopřál tak německému lidu možnost prohánět se po nově budovaných německých dálnicích.Prototypy vznikaly již počátkem třicátých let.

Chevrolet Tahoe je potomek amerických dinosaurů

Heraltice - Koncem sedmdesátých let minulého století zažívala v USA boom móda velkých terénních vozů pro volný čas. Každý ze zástupců takzvané „Velké trojky" měl v tomto segmentu svého zástupce, Ford své Bronco, Dodge Ramchargera a General Motors Chevrolet Blazer K5. Jednalo se z pohledu Evropana o opravdu obludně velké dinosaury, kteří nabízely prostor, pohodlí osobního vozu a silné motory.

Pracovní auto pro venkovany se stalo průkopníkem vozů SUV

Třebíč - Koncem šedesátých let minulého století bylo v tehdejším Sovětském svazu schváleno rozhodnutí o vývoji automobilového průmyslu pro nadcházející desetiletí. V něm figuroval i vývoj terénního automobilu, který by zpřístupnil vesnické oblasti jejich obyvatelům. Tímto úkolem byly počátkem sedmdesátých let pověřeny automobilky IŽ, Moskvič a rozbíhající se gigantický podnik VAZ.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT