„Nyní je zažádáno o stavební povolení a bude se chystat veřejné výběrové řízení na zhotovitele stavby. První etapa by měla být zahájena v červenci roku 2016 a vše hotovo v červnu 2017," informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Půjde o největší investici do železnice vedoucí přes Třebíč za desítky let. „Po třiceti letech malých dílčích oprav jsme se konečně dočkali větší investice. Navazuje to na naše dlouhodobé aktivity. Především na požadavky na opravu třebíčského nádraží. Mělo by to přinést zásadní opravu dopravní cesty, která se jeví jako lokální, a přitom výkony patří spíše k hlavním tratím," těší vedoucího třebíčského odboru dopravy Aleše Kratinu.

Hlavními třemi přínosy by mělo být zvýšení rychlosti, bezpečnosti a komfortu. „Rychlost se po rekonstrukci v některých místech zvýší ze současných 60 kilometrů až na 100 kilometrů za hodinu," slibuje Illiaš.

To by mělo zkrátit cesty vlakem na Brno i o několik minut. „Po první etapě to ještě nebude tolik markantní, ale vytvoří se předpoklad pro druhou etapu a budoucí elektrizaci trati, která bude navazovat na akci Brno Zastávka," doplnil vedoucí odboru dopravy.

Dlouhé výluky

Podle plánu by první etapa měla začít 1. července. Hotovo bude o čtyři měsíce později 31. října. Týkat se bude úseku Náměšť nad Oslavou Okříšky. Zahrnovat by měla rovněž rekonstrukci zastávek ve Vladislavi a Třebíči Borovině i třebíčského hlavního nádraží.

Druhá etapa je nachystaná na první pololetí roku 2017. Začne 1. března a hotovo by mělo být v polovině roku, tedy 30. června. Týkat se bude zbývajícího úseku mezi Zastávkou u Brna a Náměští nad Oslavou.

Opravy s sebou přinesou nepříjemnosti v podobě výluk. „V rámci těchto etap budou vyloučeny příslušné úseky a doprava bude zajištěna náhradní autobusovou dopravou," dodal Illiaš.