Hlavní částí laboratoře jsou dvě robotické ruce s posuvným pásem. Právě ty se mohou studenti učit programovat. A tím jim zadávat různé úkoly.

„Jsem přesvědčený, že jde o vybavení, které by současná generace techniků měla poznat. Aby poté ve firmách byla použitelná a přínosem. Věřím, že to bude fungovat a naši absolventi budou místním firmám dělat radost a potáhnou je dál v jejich rozvoji," řekl ředitel třebíčské průmyslovky Zdeněk Borůvka.

Vše je postavené na dobrých učitelích

Právě spolupráce s firmami je podle něj pro školu tohoto typu klíčová. „Základ technické školy vidím v tom, aby spolupráce s firmami byla tím, na čem stavíme," dodal Borůvka.

Jeho chvála však při otevírání nesměřovala pouze k novému vybavení. Důležité je, aby s nimi měl kdo pracovat. „Všechno je to postavené na učitelích. Jestliže nebudeme mít pedagogy, kteří budou schopni tohle všechno vstřebat a předat žákům, tak na to můžeme leda koukat. Já jsem rád, že takové učitele máme. Jsou jednak schopni do toho jít a také to předávat žákům," vysvětlil Borůvka.

Laboratoř je jednou z částí velkého projektu Od myšlenky k výrobku. V rámci něj jsme do školy dostali tyto dva průmyslové roboty se zázemím, laboratoř měření, 3D tiskárnu, 3D scanner, CNC soustruh, CNC frézku, klasický soustruh a klasickou frézku.

„V rámci projektu přišlo do naší školy bezmála patnáct milionů korun. My jsme jako škola moc rádi, že se toto podařilo, i když to bylo velmi složité," těší ředitele.