Ashok Leyland sídlí v jihoindickém pětimilionovém městě Čennaí, soustředí se na výrobu nákladních automobilů a je čtvrtým největším výrobcem autobusů na světě. Motorpal bude firmě dodávat svůj vstřikovací systém VERMi přizpůsobený specifickým indickým podmínkám.

Produkci prvních zkušebních kusů předcházely dva roky vývoje. „Nyní zahajujeme sériovou výrobu. Indický partner náš systém využije nejprve na motorech pro nákladní automobily s nosností do 30 tun a potom i v dalších výkonových řadách svých motorů,“ uvedl generální ředitel Motorpalu Radim Valas.

Nabírat budou do Motorpalu více než stovku lidí. „Jsme si vědomi, že lidé chybí všude, ale sázíme i na místní patriotismus, tradici české firmy a možnost podílet se na důležitých projektech pro koncové zákazníky,“ doplnil Valas.

Kontrakt se na hospodaření firmy výrazně projeví především v dalších letech. „Letos by se na tržbách měla indická zakázka projevit v řádu desítek milionů Kč, v letech dalších to bude násobně více,“ uzavřel Valas.

Petr Vybíral