Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Martin Rigó: Dobrý automechanik je k nezaplacení

Třebíč /ROZHOVOR/ - Původním povoláním chemik, který pracoval v Jaderné elektrárně Dukovany. Láska k autům a motorkám byla silnější. Martin Rigó jezdí závodně motokros a provozuje jednadvacet let v Třebíči, Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou prodejny s autodíly Meteor. Jako první zavedl rozvozy autodílů po Vysočině dvakrát denně. Dnes je to už samozřejmostí, ale tenkrát ne.

15.11.2016
SDÍLEJ:

Martin Rigó v nové prodejně pro motorkáře v Třebíči.Foto: Archiv

Automechanik podle něj patří dnes do rodiny, stejně jako lékař. Proč si to myslí, jak se proměnila péče o naše auta a je lepší koupit dětskou autosedačku v kamenné prodejně než na internetu? Nejen o tom jsme si povídali s Martinem Rigó.

Martine, jste vystudovaný chemik. Jak a kdy se to ve vás zlomilo a laboratoř jste vyměnil za autodílnu?

Své rozhodnutí být automechanikem jsem svému tátovi řekl už ve třinácti. On však ze mě chtěl mít chemika v bílém plášti a s čistýma rukama. Pracoval jsem několik roků v Jaderné elektrárně Dukovany. Láska k autům byla silnější a proto, když jsem měl v elektrárně třeba odpolední směnu, tak jsem jel ráno za kamarádem, který měl autoopravnu, převlékl jsem se do montérek a celé dopoledne jsem opravoval auta. Ve dvanáct hodin jsem se převlékl, umyl ruce a jel do elektrárny. Auta mě přitahovala víc, a tak jsem v Třebíči otevřel specializovanou prodejnu s autodíly na značku Fiat. Postupně jsem se začal zaměřovat na více značek. Zavedl jsem rozvozy autodílů po Vysočině dvakrát denně. Tenkrát to opravdu byla revoluce. Automechanici nám říkali, že to není potřeba, že stačí jenom jednou. Nastavil jsem systém, že když zavolají dopoledne, tak jim díly odpoledne dovezeme, ať chtěli, nebo ne. Moc dobře jsem z autodílny věděl, že je dobré mít připravené díly a auto opravovat v klidu.

Co se za za těch dvacet let změnilo? Jak moc jsou zákazníci nároční a proměnila se práce automechaniků?

Doba se zrychlila. Vzpomínám si, že když tenkrát přišel zákazník a ptal se na autodíl, který jsme zrovna neměli, tak přišel za týden. Před dvaceti lety dodání náhradního autodílu trvalo třeba až tři týdny. A bylo to v pořádku, nikdo se nerozčiloval. Dnes se lidé neptají, jestli umíte ten a ten autodíl sehnat. Přijde, zeptá se, a když nemáte, odchází jinam. Auta musí jezdit a lidé nechtějí čekat několik dní, nebo dokonce týdnů na opravu. Je potřeba se přizpůsobovat době. Dneska něco opravit není jednoduché, auta jsou prošpikované elektronikou. Dnes není problém, aby auto s obsahem 1200 nebo 1400 cm3 mělo výkon jako tehdejší motory s objemem válců 2000 cm3. Trendem je snižování obsahu válců, resp. emisí a k tomu je zapotřebí elektronika. Vše je přesnější a výkonnější. Ale o to složitější je pak zjistit příčinu poruchy. Proto je tak důležitá autodiagnostika. Z mechaniků se stávají více diagnostici než opraváři.

O automechanicích říkáte, že patří do rodiny, stejně jako lékař. Z čeho tak usuzujete?

Bez auta si většina z nás nedovede svůj život představit. Firmy potřebují, aby jim auta jezdila a vydělávala peníze. Maminky i tátové potřebují auto, aby mohli odvézt děti do škol a k lékaři. Automechanik je většinou první, komu voláme, když se nám cokoliv stane s autem. Dobrý automechanik umí zajistit odtah a vyřešit váš problém s autem. Často se stará o všechna auta v rodině, protože dnes mají rodiny dvě i tři auta. Stojím si za tím, že dobrý automechanik patří dnes do rodiny, stejně jako lékař.

Máte pravdu, bez auta si většina rodin dokáže těžko představit fungování. V Meteoru jste se zaměřili na dětské autosedačky. Nejen, že je prodáváte, ale také radíte při výběru a učíte rodiče, jak je správně upevnit do auta. Na čem při výběru sedačky záleží a proč je lepší ji koupit v kamenné prodejně?

Většina lidí si mylně myslí, že tím hlavním aspektem výběru je váha. Při výběru je však nejdůležitější velikost dítěte. Váha dítěte je pouze orientační. Podle těchto parametrů se vybírají takové sedačky, aby byly pro dítě bezpečné a zároveň pohodlné. Nově vyrobená auta mají na sedadlech kotevní body pro nový způsob upínání sedaček, tzv. isofix. Tento systém minimalizuje chybné upínání autosedaček. Naše kamenné prodejny Meteor mají tu výhodu, že tam máme fyzicky velký výběr autosedaček. Dítě tedy můžete do sedačky posadit a společně s našimi specialisty na prodejně správně vybrat. Proto je lepší zajít do prodejny, kde vám ji nabídneme s kompletním servisem za „internetovou" cenu, než kupovat sedačku na internetu.

Autor: Redakce

15.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.

Mladý muž napadl v parku ženu ležící na lavičce

Ilustrační foto.

Nejtepleji bylo v září v Dukovanech, nejvíc pršelo ve Velké Bíteši

Muž s mačetou vnikl do domu své bývalé přítelkyně

Náměšťsko - S mačetou vnikl násilím do domu své bývalé přítelkyně jednatřicetiletý muž z Uherskohradišťska. „Před jedenáctou hodinou večer přišel k jejímu domu a dožadoval se vstupu. Když to žena odmítla, vykopl uzamčené dveře, vnikl do domu a místnosti prohledával,“ sdělila policejní mluvčí Jana Kroutilová.

OBRAZEM: V Náměšti vystavují unikátní sbírku historických tříkolek

Náměšť nad Oslavou - Unikátní kolekce historických tříkolek je k vidění ve Staré radnici v Náměšti nad Oslavou. Tříkolky na výstavu zapůjčil brněnský sběratel Jiří Fiala. Jeho sbírka je pravděpodobně největší svého druhu na světě.

NAŠI PRVŇÁCI: Představujeme žáky ze ZŠ v Rudíkově

Třebíčsko - Třebíčský deník přináší čtenářům nový seriál Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol na Třebíčsku, a to až do pololetního vysvědčení. Rodiče a blízcí žáků každou středu na straně 4 a na webu najdou prvňáčky z Třebíčska. Deník si tak mohou koupit na památku. Dnes se představují žáci ze Základní školy v Rudíkově.

Sexuolog Petr Weiss dostal u soudu dva a půl roku s podmínkou

Vysočina – Vinen dle obžaloby a trest na dva a půl roku podmínkou na tři roky. Tak zněl dnešní rozsudek nad známým pražským sexuologem Petrem Weissem. Zároveň dostal zákaz řízení na dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení