Firmy však otevření dalších poboček kvůli krizi pro letošek většinou odložily. Důležitou novinkou bude v létě chodník, který Třebíč i Střítež se Stop.Shopem propojí.


Vyroste market


Poblíž hlavní silnice byly v posledních týdnech k vidění velké bagry a drtiče kamene. S přestávkami tam probíhají terénní úpravy pro třetí etapu výstavby. „Jednáme se zástupci Baumarktu o prodejně s plochou pět tisíc metrů čtverečních,“ řekl Richard Urvay, projektový manažer ze společnosti Nákupní centrum Třebíč, která areál provozuje. „Na straně blíže k městu plánujeme čerpací stanici. Ve hře je i restaurace McDonald´s anebo jiný fast food,“ dodal. Zástupci společnosti Nákupní centrum Třebíč jednají s několika řetězci. Rozhodnutí o otevírání dalších poboček ale řetězce vzhledem k hospodářskou krizi zatím pozdržely.


Pravé křídlo Stop.Shopu má nabídnou sortiment pro vybavení domácností. Zákazníci už mohou nakupovat koberce a elektrospotřebiče. Podle Richarda Urvaye uvažuje provozovatel ještě o kuchyňském studiu a prodejně s domácími potřebami.


Po létech chodník


Lidé se také konečně dočkají pořádného chodníku. Zatím se připravuje, hotový bude v létě. Propojí Třebíč a Střítež se Stop.Shopem. Jeho výstavbu financuje také firma Nákupní centrum Třebíč. Obyvatelé Stříteže po něm volali dlouhá léta. „Je to určitě důležité, od chodníku si slibujeme především větší bezpečnost chodců,“ vyjádřil se starosta obce Zbyněk Procházka.


Autobusy MAD však k nákupnímu centru prozatím zajíždět nebudou. Investor i jednotliví nájemci o linku nadále usilují. Radnice ale jejich požadavek zamítla. Autobus si mají zařídit a financovat sami, podobně jako to funguje u brněnské Olympie.


Radní se brání především tím, že nákupní centrum neleží na katastrálním území města. Prodloužením linek by se zvedly náklady na městskou autobusovou dopravu, které jsou již tak vysoké. Případnou ztrátu radnice vyčíslila až na jeden milion korun ročně. Podle Ivany Cahové, vedoucí odboru dopravy na městském úřadu, by to museli platit všichni občané.