Od roku 2007 ji zde přitom zajišťovala firma Quarter. Její majitel Pavel Šofr na prohru ve výběrovém řízení reagoval: „Nemám slov, nevím, co za tím je. Nás to stálo na začátku neskutečné peníze. Jen doprava lodi do Dalešic nás vyšla na 1,2 milionu korun. A to nemluvím o částkách, které jsme vynaložili na stavbu mol a přístavišť. Myslím si, že v regionu nemáme špatné renomé. Firmu to ale rozhodně neohrozí.“ Lodě naloží a odveze.

Předsedkyně mikroregionu Horácko Hana Žáková k výsledku sdělila: „Těch kritérií bylo víc, podle kterých jsme se rozhodovali. Návrh Jana Kočky jim vyhověl ze všech podaných nabídek nejlépe. Proto jsme se rozhodli právě pro něj.“

Pro období let 2012 až 2016 tedy zajistí vyhlídkové jízdy po dalešickém jezeře Jan Kočka, v Třebíči známý jako provozovatel pouťových atrakcí, vzdálený příbuzný známé rodiny Kočků z Prahy, kteří dělají stejný byznys zejména v rámci Matějské pouti. „My jsme se jednou svezli po Dalešické přehradě se stávající firmou, moc se nám nelíbila úroveň služeb. Pak jsme se dozvěděli o výběrovém řízení na nového provozovatele a šli jsme do toho,“ objasnil Jan Kočka. Loď by chtěl během příštího roku pořídit novou, kapitána bude dělat Petr Prokeš z Třebíče.

Hamburk i Belgie

„Řemeslo znám dobře, plavil jsem se po Labi do Hamburku, na moři pak s tankerem v zálivech pro soukromou belgickou firmu. Od pozice lodníka jsem se postupně vypracoval na kapitána I. třídy,“ prozradil na sebe. Podle něj to bylo samozřejmě technicky náročnější než plavba po Dalešické přehradě, přesto má respekt: „Budu vozit lidi, to je velká zodpovědnost.“

Kočkovi by rádi šli dolů s cenou jízdného, nabídli loď modernějšího střihu, více přizpůsobenou výletníkům a jejich potřebám. „Přemýšleli jsme původně i nad lodí, která nechtěně parkuje na Lesné na Znojemsku. Ale byla dost stará, a bylo by obtížné sehnat všechny papíry. Možná si ji nakonec necháme postavit v Třebíči,“ dodal Jan Kočka.

HANA JAKUBCOVÁ,LENKA NOVOTNÁ