Na vzniku nové linky se dohodlo Letiště Brno jako provozovatel krajského mezinárodního letiště ve spolupráci s Jihomoravským krajem s britským leteckým dopravcem BMI Regional a německou společností Lufthansa, která má v Mnichově uzlové letiště. „Let bude trvat necelou hodinu a v Mnichově na něj navazuje více než stovka leteckých spojů do dvou hodin od příletu z Brna," zdůraznil hejtman Michal Hašek.

Spojení podle něj bude fungovat šest dnů v týdnu kromě soboty. Autobusové spoje společnosti Student Agency směřující z Brna přes Prahu na mnichovské letiště by tak mohly přijít o pasažéry. Podle šéfa brněnského dopravce Radima Jančury ale letecká linka není pro jeho společnost konkurence. „Existují dva druhy cestujících. Bohatí, kteří poletí do Mnichova a z něj pak dál do světa. A pak ti, kteří se chtějí do Mnichova dostat za pár stovek a zvolí raději autobus," popsal Jančura, který doplnil, že konkurenci na lince vítá. Cesta s jeho společností stojí devět set korun. Kolik bude stát cesta letecky, zatím letiště nezveřejnilo.

Předseda představenstva Letiště Brno Jiří Filip řekl, že zřizovatel linky před jejím vytvořením udělal podrobný průzkum. Podle něj novou linku využijí nejen podnikatelé, ale například i vědci působící v mezinárodních projektech. „Pokud bude linka z Brna do Mnichova téměř vždy plná, letadla na ní ročně přepraví asi čtyřicet tisíc cestujících," vypočetl Filip.

Podle Jančury má linka smysl jenom v případě, že lidé v Mnichově přestoupí na další letadlo a budou pokračovat letecky dál. „Samotná letenka z Brna do Mnichova by musela být drahá. Předpokládám, že na linku vyhradí jen malé letadlo," domnívá se Jančura.

Jeho domněnku potvrdil hejtman Hašek. „Letadlo bude mít kapacitu padesát míst," uvedl hejtman. Jak dodal, kraj čekal na takové spojení několik let a podle jeho názoru nová linka otevírá nové možnosti rozvoje regionu v řadě oblastí, jako je turistika, byznys a výstavnictví.

Předseda Filip doplnil, že jednání o nové lince trvala více než rok a obsahovala provedení obsáhlé studie, zda vůbec má Brno takovou kapacitu, aby uživilo každodenní linku, naplnilo se letadlo a prokázala se síla regionu. „Jedná se stále i o dalších destinacích. Z výzkumů, které děláme, vyplývají jako destinace mimo jiné Řím, Milán, Paříž, Barcelona či britské ostrovy," řekl Filip.

Hašek o letišti a dalších uvažovaných spojích jedná průběžně s primátorem Brna Petrem Vokřálem. „Brno by na linku mohlo přispět deseti až patnácti miliony korun s tím, že až by byla soběstačnější, peníze by se použily na další zamýšlené spoje do jiných států," sdělil Vokřál.

Podrobnosti k nově připravované lince zveřejní představitelé Letiště Brno, provozovatele i Jihomoravského kraje do dvou týdnů.