I tak lze charakterizovat základní logistické údaje zásilky, která právě dnes ráno opustila vlakové nádraží v Chotěboři a vydala se přes Slovensko a Ukrajinu na ruský Dálný východ.

Konkrétně pak do města Južno-Sachalinsk a tamního Korsanovského závodu piva a nápojů, který si u chotěbořské společnosti NATE objednal automat na plnění piva a kvasu do umělohmotných lahví.

„PETBLOK 35/35/7. Tak zní přesné označení tohoto stroje, který jsme zhruba měsíc konstrukčně připravovali a další měsíc vyráběli,“ řekl Patrik Perka, konstruktér společnosti NATE Chotěboř a dodal, že kapacita automatu tvořeného vystřikovačkou lahví, plničem a uzavíračkou dosahuje čtyř tisíc lahví o obsahu jednoho a půl litru za hodinu.

Na loď se nevejde

Jde o samoobslužný automatický stroj středního výkonu, který byl vyroben z potravinářské nerezové oceli. Celá zásilka váží devět tun, dosahuje délky pěti metrů, šířky tří metrů a vysoká je 260 centimetrů. Vzhledem k těmto parametrům bylo nutné zásilku vypravit k zákazníkovi po železnici, neboť do standardního lodního kontejneru se nevejde,“ vysvětlil Perka a poznamenal, že s výpravou stroje na cestu začali dělníci už ve středu odpoledne.

První kontakt se zákazníkem z ruského Dálného východu učinila společnost NATE Chotěboř na veletrhu v Soči v létě loňského roku. „Pozvali jsme zástupce Korsakovského závodu do České republiky, aby se osobně s našimi výrobky seznámili. Viděli je a byli s jejich kvalitou i výkonem spokojeni,“ uvedla Taťána Torgalová, obchodní manažerka společnosti NATE Chotěboř a řekla, že uvedený ruský závod projevil zájem o další plnící automat.

Maximálně na Ural

Společnost NATE svěřila celý komplikovaný transport svého plnícího stroje pražské spediční firmě Spedi-Trans. Její manažer dopravy Libor Eibl Deníku sdělil, že na vzdálenost dvanácti tisíc kilometrů ještě žádnou zásilku po železnici nepřepravovali. Maximálně prý na Ural.

„Příprava nám zabrala čtrnáct dnů. V každé tranzitní zemi jsme se museli obrátit na naše partnerské přepravní železniční společnosti. Kromě toho jsme museli zajistit, a do Chotěboře včas dopravit, i speciální vagon, na kterém bude zásilka přepravována. A to až na slovensko-ukrajinskou hranici, kde bude přeložena,“ konstatoval Eibl.

Připomněl, že po celou dobu přepravy bude mít společnost NATE Chotěboř o aktuálním pohybu a stavu zásilky přesné informace. Vlak ji doveze až do přístavu Vanino, posléze bude železničním trajektem dopravena na ostrov Sachalin.

Jakmile bude zásilka na místě, vypraví se za ní letecky dva specialisté společnosti NATE, kteří ji v Južno-Sachalinsku uvedou do zkušebního provozu.
„Potrvá přibližně dva týdny a potom si ji zákazník převezme do běžného užívání,“ uzavřel Patrik Perka.