Spolujezdec se jmenuje Bob Černoch a je v podstatě Martinův učitel a průvodce v rallye, jinak velmi zkušený borec, kterému nedělá problém číst noty nebo pilotovat.

Poprvé jste dokončili závod rallye. A hned je pohár za druhé místo ve třídě N2 doma. K tomu se musí asi dodat jen jedno slovo. Spokojenost, že?

Hudec: Spokojenost je veliká, jsme moc rádi, že auto vydrželo, i když jsme ke konci měli obavy, protože nám upadl silenblok na motoru a celé to vydávalo nepříjemné rány.

Černoch: Auto zůstalo celé, body jsou super, co víc si přát.

Zažili jste během rallye nějakou krizovou situaci, nebo jste jeli hlavně na jistotu?

Hudec: Noční etapu jsme jeli opatrně, abychom zbytečně nevypadli. Chtěli jsme ráno zatáhnout, ale když jsme viděli, jak ostatní posádky pokazili ranní erzetu, tak jsme jeli vyloženě na jistotu, tam už nebylo kam spěchat.

Černoch: Po vypadnutí dalších posádek v sobotu se závod změnil v ostrý trénink, což je na začátek závodění potřeba, ale na druhou stranu je škoda, že Martin přišel o tu atmosféru, kdy se posádky přetahují o vteřinky.

Hodláte se rallye věnovat víc?

Hudec: Zatím jsou u mě na prvním místě motocykly. Pokud bude zdraví a fyzička, tak pojedu i nadále enduro. Letos pojedu republikový přebor v enduru, tři závody mistrovství Evropy v enduru a nějaké závody na Slovensku. Samozřejmě se budu snažit dostat na Mezinárodní Šestidenní, která se letos jede v Chile. Co se týká aut, tak bychom se měli objevit v Hustopečích a na Lužických horách, dále co nám čas a fi nance dovolí.

Černoch: Uvidím co Martin, ale já chci jet letos Barumku jako pilot.

Neštve vás někdy, že v autě do řízení pořád někdo kecá? Přece jenom na motorce jedete sám a máte klid?

Hudec: V rallye to asi jinak nejde. Pokud jsou erzety dlouhé a složité, je tam ten co-pilot strašně důležitý. Záleží na tom, jak dobře si napíšeš rozpis a jak mu věříš. Jako začátečník si nejsem ještě na sto procent jistý, jestli jsem to Bobovi nadiktoval úplně správně, ale to se časem zlepší. Na motorce si to musíš všechno pamatovat a nemአmožnost seznamovací jízdy, jen takové seznamovací procházky, a ty jsou někdy hodně dlouhé.
Poslouchá pilot na slovo? Musel jste ho spíš brzdit nebo popohánět?

Černoch: Martin začíná se závoděním, takže se spolu slaďujeme. Tady je každá rada dobrá, proto uvidíme, co bude dál. V každém případě víme, co máme zlepšit, takže se dá jít hodně dopředu. To je na začátek velmi dobré a pozitivní zjištění.

Proč vás napadlo jezdit rallye? Copak vám nestačí, že se můžete přizabít při závodech na motorce?

Hudec: Rallye mě lákala už od dětství, byl to takový můj sen a sny jsou přece od toho, aby se plnily. (smích) Na chirurgii jsem sice strávil dost času, ale přizabít se můžeš kdekoliv. V autě i na motorce. Takže na to člověk při závodech ani moc nemyslí.