Mechanici týmu UltimateDakar/SouthRacing do posledního okamžiku usilovně pracovali na autě, aby vše fungovalo na sto procent, ale řízení při přejezdu z přejímek trochu zlobilo, a tak dobrou náladu vystřídaly obavy. Start v závodě byl pro tým velmi důležitý, neboť se testovaly všechny inovace pro nadcházející Dakar 2020.

Sobotní start ukázal náročnou trať plnou hlubokých děr a výmolů, díky kterým byla auta neustále více ve vzduchu, než na kolech. Na tyto podmínky sice nebyl podvozek Ford Rangeru ideálně nastaven, největší problém ale nastal již po deseti kilometrech závodu, kdy motor ztratil výkon a výrazně změnil zvuk.

Český tým útočil v závodu na pódium, v předposlední rychlostní zkoušce se sice podařilo zajet třetí nejlepší čas, ale na celkové umístění to bohužel nestačilo, a tak posádka s lehkým zklamáním odjížděla domů, letos poprvé bez medaile.

„Můj oblíbený závod ukázal, že jsme sice řadu věcí vyřešili, ale opětovný boj s výkonem motoru jsme nevyhráli. Pozitivní je, že jsem hned v pondělí objednal nový motor a řídící elektroniku, protože na Dakar musí být vše na sto procent,“ okomentoval závodní víkend Tomáš Ouředníček. „Soutěž byla spíše sprint, bohužel některé zásadní díry nebyly v roadbooku, na co doplatila jedna posádka, my jsme neudělali žádné chyby, ale sedmválců nestačilo na naše konkurenty,“ dodal navigátor David Křípal.