Levný plyn


„Dali jsme všem jezdcům s benzinovými auty najevo, že s plynovým mitsubishi musí počítat. Ostatně to už naznačil Václav Pech, který skončil v Lužických horách taky čtvrtý. Veřejnost to možná překvapí, ale používá se stejný plyn, který se prodává u stojanů v běžných čerpacích stanicích. Jeho cena je jen zlomek toho, co stojí závodní benzin do spalovacích motorů,“ vyzdvihuje přednost alternativního paliva Tomáš Enge.


Protože ještě není s novým vozem úplně sžitý, v loterii volby obutí do mokra nechtěl příliš riskovat. „Od úvodních kilometrů se strhl obrovský liják. Výběr gum byl pro nás velkou neznámou, proto jsme se více snažili jet na jistotu. O to je čtvrté místo cennější. Musím však přiznat, že ne vždy se nám podařilo zvolit vhodnou směs,“ uvedl Enge v tiskové zprávě po Horácké rallye.


U jezdce daleko více známého z okruhových silničních závodů však jednoznačně převažují pozitivní pocity. „Na suchu by bylo všechno samozřejmě jednodušší, ale důležité bylo, že jsem se vyvaroval velkých chyb. Zase jsme o krok dál a už se těším na další závod v Krkonoších,“ tvrdí Enge a dodává: „Jsem také rád, že jsme na vodě, kde se často jezdí smykem, pobavili i diváky.“


Asfalt se měnil


Spokojenost čišela i z Engeho navigátora Michala Ernsta. „První sekci jsme jeli na slickách, což se ukázalo jako špatná volba. Naštěstí jsme auto udrželi na trati. Rychlostní zkoušky byly velice rychlé, navíc se jelo na různých typech asfaltu. Takže skluzné vlastnosti se měnily. I já musím vyzdvihnout naše mitsubishi CNG, potvrdilo se, že se můžeme měřit i s benzinovými speciály.“ doplňuje .