„Allianz Automapa vychází z veřejně přístupné databáze dopravních nehod s vážnými následky," vysvětlil Bálek.

Za absolutně nejnebezpečnější křižovatku v České republice označila Allianz Automapa křižovatku v Číhani na Klatovsku, kde letos při dopravních nehodách zemřeli dva lidé.

Mezi deseti nejrizikovějšími křižovatkami figuruje na osmém místě křižovatka v Bys- třici nad Pernštejnem na Žďársku. Jde o křižovatku silnic číslo I/19 a II/357, na které letos došlo k šesti dopravním nehodám. Při nich byl usmrcen jeden člověk a dva další utrpěli těžká zranění.

Tato křižovatka je současně i nejnebezpečnější křižovatkou na Vysočině.

Druhou je křižovatka silnice číslo I/34 s místní komunikací v Pohledských Dvořácích. Při letošních čtyřech haváriích tam jeden člověk přišel o život a tři další osoby byly těžce zraněny.  V „černém" pořadí následují další křižovatka v Bystřici nad Pernštejnem a křižovatky ve Vladislavi na Třebíčsku a Stří- teži na Jihlavsku.

Na okrese Havlíčkův Brod jsou, kromě výše uvedené křižovatky v Pohledských Dvořácích, i další nebezpečná křížení silnic.

Málo místa pro kruhový objezd

Deníkem oslovení řidiči uváděli především křižovatku u????Lázničků ve Ždírci nad Doubravou, křižovatku brodské Chotěbořské ulice a obchvatové komunikace, a upozorňovali také na obecně komplikovaný průjezd Ledčí nad Sázavou.

„O úpravě křižovatky u Láz- ničků jsme s Ředitelstvím silnic a dálnic mnohokrát jednali. Optimálním řešením by byl kruhový objezd, ale ten vzhledem k malým rozměrům lokality uskutečnit ne- lze," posteskl si ždírecký místostarosta Bohumír Nikl. „Jedinou možnou variantou je tedy světelná signalizace, ale ta je zase drahá. Hovoří se o stovkách tisíc korun," pokračoval Nikl a připomněl, že křižovatka je opatřena stopkami, vodorovným dopravním značením a speciálním asfaltem.

„Ani to však nestačí. K dopravním nehodám U Lázničků dochází poměrně často. Zhruba před týdnem tam došlo ke střetu osobního a nákladního automobilu," pokračoval Nikl.
Křižovatka u Lázničků patří k nejfrekventovanějším dopravním místům Havlíčkobrodska. Jsou dny, kdy jí projede i dvacet tisíc aut denně.
Z mnoha tragických nehod připomeňme například tu ze zimy roku 2010, kdy řidič přijíždějící ze směru od Pardubic nedal přednost nákladní soupravě. Bilance: jeden mrtvý a statisícové materiální škody.

„Z aktuálního hodnocení nejnebezpečnějších křižovatek v České republice projektem Allianz Automapa vyšlo paradoxní zjištění: nejvážnější riziko hrozí řidičům na relativně málo zatížených komunikacích," vrátil se ještě k výsledkům průzkumu mluvčí Allianz pojišťovny,  Václav Bálek.